BFS/UL fiske och utrustning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFS/UL fiske och utrustning!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Yamaga Blue C är grymma. Yamaga B C JH specials har jag hörd mycket bra om också. Där finns ett 71 och ett 72. 71an mera linear ( mjukare i övergången) än 72an.
    Ang. Z-mans Ned rod så tycker jag att det bör kännas på på mässan. Vi ( Dittdrag/ Z-man Scandinavia) har med de. Är ju ändå hur Drew föreställer sig de ideala spön. Det är två olika modeller. Ett regular, ett mera fast. Rätt korta.

Yamaga är ett grymt spö- håller helt med. Själv fiskar jag till Ned de spön som jag varit med att utveckla: Perchzilla Ned och PZ Finesse för vanlig Ned. Och PZ Micro för micro baits. Det ska inte vara smygreklam, men jag tycker med hela hjärtat att de är grymma och som jag vill ha de på längre range. De är 7'6 och 7'3

Förresten så finns Seabed spöt kvar vad jag vet. Ingen som nypt det än
    Senast ändrad av Utter; 2024-01-16, 20:54.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
      Yamaga Blue C är grymma. Yamaga B C JH specials har jag hörd mycket bra om också. Där finns ett 71 och ett 72. 71an mera linear ( mjukare i övergången) än 72an.
      Ang. Z-mans Ned rod så tycker jag att det bör kännas på på mässan. Vi ( Dittdrag/ Z-man Scandinavia) har med de. Är ju ändå hur Drew föreställer sig de ideala spön. Det är två olika modeller. Ett regular, ett mera fast. Rätt korta.

Yamaga är ett grymt spö- håller helt med. Själv fiskar jag till Ned de spön som jag varit med att utveckla: Perchzilla Ned och PZ Finesse för vanlig Ned. Och PZ Micro för micro baits. Det ska inte vara smygreklam, men jag tycker med hela hjärtat att de är grymma och som jag vill ha de på längre range. De är 7'6 och 7'3

Förresten så finns Seabed spöt kvar vad jag vet. Ingen som nypt det än
      Ja, jag är onekligen lite sugen på ett Drew's, och nu börjar det ju dessutom suga i Yamaga-tarmen. Kanske får bli båda?
      Hittar inte Seabbed-spöt på hemsidan. Är ju så klart sugen på att kolla vad som blivit med CDM. Klart dom kan bygga spön som konkurrerar med både Europa och Japan i kvalitet med rätt komponenter! Ska testa ett PZ också. Jag blir alltid lite avvaktande när grejerna har för låga priser, men det har ju hänt så sjukt mycket på spöfronten. Idag kan man ju få ett spö som smiskar det som kostade en halv arm och ett ben för 10-15 år sedan för en dryg tusing. Men säger du att de är grymma så måste jag ju ha ett! Är svag för 7'6or så det låter som ett klipp. Måste bara låta nyförälskelsen med mitt Poison Adrena 76 svalna...

Kommentera

• Just PureLure är faktiskt inte galet billiga spön. Toppmodellen "Cedan" odelad har en G1100T klinga och ligger på 5700 spänn- och liknar (enligt de som har) ett NRX+ 903c i performance. De har olika serier och är i snittet dyrare, men ändå i mitt tycke väldigt prisvärd med tanke vad du får.
        Seabed spöt ligger på 2000 normalt.
        Sedan kan man ju alltid slå till när de har sina speciella rabattdagar på Ali.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
          Just PureLure är faktiskt inte galet billiga spön. Toppmodellen "Cedan" odelad har en G1100T klinga och ligger på 5700 spänn- och liknar (enligt de som har) ett NRX+ 903c i performance. De har olika serier och är i snittet dyrare, men ändå i mitt tycke väldigt prisvärd med tanke vad du får.
          Seabed spöt ligger på 2000 normalt.
          Sedan kan man ju alltid slå till när de har sina speciella rabattdagar på Ali.
          Absolut! PureLure liger väl i de övre CDM-spannet. Visar sig att Yamaga BC 69 är hopplöst att få tag på från Japan. Bara hittat i Europa men då till sanslösa överpriser. Du kanske får lura på mig ett PZ Micro till 1,8-4,2g skallar och 7cm TRD och Ticklerz? Sportex har ju också otroligt många UL-spön som jag nog behöver ta mig en titt på...

Kommentera

• Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg

Absolut! PureLure liger väl i de övre CDM-spannet. Visar sig att Yamaga BC 69 är hopplöst att få tag på från Japan. Bara hittat i Europa men då till sanslösa överpriser. Du kanske får lura på mig ett PZ Micro till 1,8-4,2g skallar och 7cm TRD och Ticklerz? Sportex har ju också otroligt många UL-spön som jag nog behöver ta mig en titt på...
            Yamaga jobbar nog på att få fram spön. Flesta modeller är slut. Har ett på bevakning. Kikar du på Sportex så kan jag säga att Neowave (Första generationen, -9 gram) är ett sjukt roligt spö oxå. Testade kompisens 8 fotare och det var sjukt skojigt att drilla fisk och förvånansvärt känsligt.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Ziggystardust Visa inlägg

Yamaga jobbar nog på att få fram spön. Flesta modeller är slut. Har ett på bevakning. Kikar du på Sportex så kan jag säga att Neowave (Första generationen, -9 gram) är ett sjukt roligt spö oxå. Testade kompisens 8 fotare och det var sjukt skojigt att drilla fisk och förvånansvärt känsligt.
              Ja, de kommer ju med två längre i BC-serien 2024, så de kommer kanske en laddning 69:or lagom till säsongsstart? Får ge mig till tåls helt enkelt. Men spännande att höra om Sportex. Spanat in just Neowave RS-2 ULR AW2201 som alternativ. Jag tillhör kategorin som inte alls tycker högkvalitativa delbara spön är mycket mindre känsliga än odelade och gillar därför att så många Sportex-spön är delbara...

Kommentera

• Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg

Ja, de kommer ju med två längre i BC-serien 2024, så de kommer kanske en laddning 69:or lagom till säsongsstart? Får ge mig till tåls helt enkelt. Men spännande att höra om Sportex. Spanat in just Neowave RS-2 ULR AW2201 som alternativ. Jag tillhör kategorin som inte alls tycker högkvalitativa delbara spön är mycket mindre känsliga än odelade och gillar därför att så många Sportex-spön är delbara...
                Instämmer, ett högkvalitativt spö är minst lika känsligt även om det är delbar. Fördelarna med delbart överväger den ev ökade känsligheten i odelat om sådan finns. Minns inte exakt hur böjen var på Neowave spöt men yamagas böj vid belastning är i det närmaste perfekt i mitt tycke. 7.8 som yamaga släpper i år verkar riktigt trevligt. Men jag är ute efter ett lättare set, men visst ett extra set skadar aldrig...

Kommentera

• Riktigt nöjd och ser fram emot våren
                  Bifogade filer

Kommentera

• Power BFS

Vad klassas som power bfs?
                    Vilken setup har ni för power bfs?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Storborre Visa inlägg
                      Power BFS

Vad klassas som power bfs?
                      Vilken setup har ni för power bfs?
                      Förklara gärna vad power bfs är för något?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 710 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04