BFS/UL fiske och utrustning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFS/UL fiske och utrustning!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg

Grattis Flex! : )
    Bra jobbat! : )
    Tack så mycket : )

Kommentera

• Ursprungligen postat av Flex Visa inlägg

Tack så mycket : )
      Är det kompisen Flex som jag mötte i Töre för X år sedan över en kopp kaffe och en massa ljug? : )
      Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

/Stefan

Kommentera

• Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg

Är det kompisen Flex som jag mötte i Töre för X år sedan över en kopp kaffe och en massa ljug? : )
        Yes stämmer bra det : )

Kommentera

• Ursprungligen postat av Flex Visa inlägg

Yes stämmer bra det : )
          Kul att få träffa på en kändis! : )

Hur går det med rävarna då?
          Jobbar du kvar på Astro?
          Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

/Stefan

Kommentera

• Med risk för att vara surgubbe. Men går det att hålla sig till PM med hälsningar och fångstrapporter?

Kommentera

• Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
              Med risk för att vara surgubbe. Men går det att hålla sig till PM med hälsningar och fångstrapporter?
              Varför fångstrapporterna?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Fiskefuralles Visa inlägg

Varför fångstrapporterna?
                Exceptionella fångster är ju så klart roliga att läsa om. Men dagens fångst kanske inte?

Själv var jag nere en snabbis idag vid Fridhemsbryggan och drog tre abborrar på Z-man Minnowz Smelt med 3,5g football finesse head. Men tyckte inte det var så mycket att skriva om. Det brukar ju liksom hända att man får fisk när man fiskar...

Skulle ju bli lite kluttrigt i tråden om alla som fått några borrar skrev det här. Finns en hel kategori för fångstrapporter här:

Kommentera

Exceptionella fångster är ju så klart roliga att läsa om. Men dagens fångst kanske inte?

Själv var jag nere en snabbis idag vid Fridhemsbryggan och drog tre abborrar på Z-man Minnowz Smelt med 3,5g football finesse head. Men tyckte inte det var så mycket att skriva om. Det brukar ju liksom hända att man får fisk när man fiskar...

Skulle ju bli lite kluttrigt i tråden om alla som fått några borrar skrev det här. Finns en hel kategori för fångstrapporter här:
                  https://www.fiskesnack.com/forum/allmänt/fiskerapporter
                  Personligen tycker jag det är trevligt med rapporter speciellt när det skrivs vad som funkade för dagen.
                  Är själv ganska ny på det här med bfs så jag lär mig mycket av det som skrivs.

Kommentera

Med risk för att vara surgubbe. Men går det att hålla sig till PM med hälsningar och fångstrapporter?
                    Absolut rätt att vi kunnat ta det på pm.

Efter som jag är lite handikappad när det kommer till att skriva så blir det ofta en bild med lite text så fångst rapport tycker jag är ok om man skriver va fisken nappade på.

Kommentera

• Svårt det här med trådar och dess innehåll. De få trådar jag skapat har varit mer avgränsade och specifikt frågande. I de fallen har jag personligen inget emot att tråden ”växer organiskt” som jag brukar säga om jag fått ”svar” på min fråga, då får den växa i vilken riktning som helst.

Denna tråd är annorlunda, skapad för diskussion om BFS utrustning i vid bemärkelse som jag uppfattat det.

Har inte läst igenom tråden på länge, den har säkert haft sina avvikande spår här och där, det blir så. Lite synd vore det dock om det huvudsakligen blev en tråd med fångstrapporter, speciellt när det redan finns en hel kategori för fångstrapporter, ffa om man är intresserad av dessa eftersom de blir oerhört svåra att söka med FS bedrövliga sökfunktion.

fick jag önska något vad gäller innehåll i fångstrapporter så vore det kort info om något av t ex ”Större insjö i Mellansverige, landfiske, vind SV (i lovart), luft, vattentemperaturen, fisken högg ytligt/mellan/botten med sten/grus/gräs där djupet är X meter på jiggX eller tailspinner Y 12g, färg Z snabbt/långsamt infiskad. Med sån info kan man om man vill, försöka applicera ett fiske som man annars kanske inte skulle tänkt sig… till exempel.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 711 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04