Ursprungligen postat av Benjamin S
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
BFS/UL fiske och utrustning!
Collapse
X
-
Vilken rulle är idag mest prisvärd till bfs fisket? När jag körde förut va shimano scorpion bland de mest prisvärda. Men sen sålde jag typ alla fiskeprylar o tog en paus. Så man e ju lite sugen på bfs igen.Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inläggVilken rulle är idag mest prisvärd till bfs fisket? När jag körde förut va shimano scorpion bland de mest prisvärda. Men sen sålde jag typ alla fiskeprylar o tog en paus. Så man e ju lite sugen på bfs igen.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
Personligen skulle jag säga att Shimano SLX BFS är den mest prisvärda rullen till BFS. Det är i princip en Scorpion BFS, men med något tyngre spole, ett kullager mindre och en annan lösning för att montera ihop stjärnhjulets klick-grunka. Abu Garcia Revo ALC BF7 kan jag också slå ett stort slag för. Det är dessa två modeller främst, som jag skulle rekommendera.Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
Tack för svaret Saknar min vinröda scorpion med availspole. Den kastade grymt bra. Hur kastar en tatula 100?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
Tatula kastar väldigt bra.Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig
Kommentera
-
Blir bara roligare och roligare med bfs!!! Har nu 3 bfs spön och 1 rulle. Behöver ha en till rulle. Nu byter jag lina titt som tätt och rullen mellan spöna för att testa olika kombinationer. Tyvärr finns inte budgeten för rulle i Aldebaran prisklass.
Kollat på Curado bfs och sett några begagnade för helt ok pris. Hur är den rullen? Vad finns det för andra rullar i den prisklassen som är värda att kikas på. Ingen rulle som har lång leveranstid från utomlands. Har en Dark wolf ultra som jag tycker funkar väldigt bra och kastar hur fint som helst. 1,8g och uppåt har jag kastat/fiskat med. Enda som jag inte gillar med rullen är att 0,18 nylon ibland slinker mela spole och rullhus. Men den kostade 900kr inkl frakt från Ali så jag är väldigt förvånad att den är så grym och kostar bara 900kr.
Vet inte hur DWU är jämfört med ex Curado bfs men vill helst inte köpa en bfs rulle som är "sämre" än DWU.
Ifall någon har nån begagnad bfs rulle att sälja så är det intressant.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Storborre Visa inläggBlir bara roligare och roligare med bfs!!! Har nu 3 bfs spön och 1 rulle. Behöver ha en till rulle. Nu byter jag lina titt som tätt och rullen mellan spöna för att testa olika kombinationer. Tyvärr finns inte budgeten för rulle i Aldebaran prisklass.
Kollat på Curado bfs och sett några begagnade för helt ok pris. Hur är den rullen? Vad finns det för andra rullar i den prisklassen som är värda att kikas på. Ingen rulle som har lång leveranstid från utomlands. Har en Dark wolf ultra som jag tycker funkar väldigt bra och kastar hur fint som helst. 1,8g och uppåt har jag kastat/fiskat med. Enda som jag inte gillar med rullen är att 0,18 nylon ibland slinker mela spole och rullhus. Men den kostade 900kr inkl frakt från Ali så jag är väldigt förvånad att den är så grym och kostar bara 900kr.
Vet inte hur DWU är jämfört med ex Curado bfs men vill helst inte köpa en bfs rulle som är "sämre" än DWU.
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Storborre Visa inläggBlir bara roligare och roligare med bfs!!! Har nu 3 bfs spön och 1 rulle. Behöver ha en till rulle. Nu byter jag lina titt som tätt och rullen mellan spöna för att testa olika kombinationer. Tyvärr finns inte budgeten för rulle i Aldebaran prisklass.
- Gillar 2
Kommentera
-
Frågar du mig så är en snabb utväxling bra när man vill ha bra kontakt med linan men jag vet ett herr Benjamin S inte gillar hög utväxling ;-)
skillnaden på slx och curradon är något kullager extra i curadon och att curadons lager är samma som sitter i aldebaran. Alltså vassare lager en slx budget lager. Hur det påverkar kasten i verkligheten har jag ingen aning om.
- Gillar 1
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 707 visningar
0 gillar