Ursprungligen postat av Xerup
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
BFS/UL fiske och utrustning!
Collapse
X
-
Sinneslöst vilken kontroll med kasten och snabbt går det också. Undrar vilka vikter det handlar om.
Kommentera
-
5-7 gram vill jag minnas att Hobie-Wan Kenobi nämnde och om jag förstod honom rätt... om det nu var han som nämnde det... :-)
Allt handlar inte om sub 3 gram vid praktiskt fiske...
Bait Finesse är så mycket mer än att endast kasta skedar och wobbler i strömmande vatten... alla möjliga olika riggningar har väl en egen tråd här nånstans och det är i min mening där spö/rulle/lina/bete som system kan komma att kräva extremt lätta kastvikter även om det finns löjligt lätta wobbler, spinnare, skedar och jiggar.
Men duktig på att svinga dom där spöna är han Anglo... men så är det väl han som äger företaget som bygget dom också och dom går väl loss på minst 8000:- svenska och en bra bit upp därifrån.
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
Bait Finesse är så mycket mer än att endast kasta skedar och wobbler i strömmande vatten... alla möjliga olika riggningar har väl en egen tråd här nånstans och det är i min mening där spö/rulle/lina/bete som system kan komma att kräva extremt lätta kastvikter även om det finns löjligt lätta wobbler, spinnare, skedar och jiggar.
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
BFS från början är inte i närheten likt det vi skulle kalla BFS idag. Jag har tidigare i tråden skrivit om skillnaden på Bait Finesse och det vi idag refererar till som BFS. BFS är egentligen bara Shimanos marknadsföringsterm på deras multirullar som är gjorda för ultralätta beten.
Jag tror dock att det kommer ändra sig lite över tid. Det dyker ju upp mer och mer rinnande vatten som faktiskt bär bäcköring och som passar BFS bättre än flugfiske.
Teknikerna du beskriver i din tråd tror jag kommer anammas mer och mer.
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Xerup Visa inläggTeknikerna du beskriver i din tråd tror jag kommer anammas mer och mer.
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
Tänker du på finesse-tråden? Jag hoppas verkligen fler får upp ögonen för finesse. Det är ett stort steg som genererar högre krav på utrustning. Det i sin tur breddar marknaden och snart kanske vi får fler finessespö-alternativ till oss multirullefiskare. Det finns en stor brist på märken som satsar på finesse och teknikspecifika spön.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
Exakt! Den tråden är bra. Jag ska försöka testa dom olika teknikerna mer framöver utan krav från mig själv om att jag måste få fisk :-)
Den funkar för övrigt även till BFS...och jag kan visa upp den riggen, fast BFS anpassad om folk är inresserade.
- Gillar 2
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 707 visningar
0 gillar