BFS/UL fiske och utrustning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFS/UL fiske och utrustning!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Någon som beställt från https://www.dankung.com/product/fibe...shing-rod_3399 ?

Kan inte släppa glasfiberspö fast jag inte har möjligheten att fiska öring i strömmande vatten. Abborre i strömmande vatten däremot med små wobblers borde nog inte vara helt fel.
    Läst och kollat på YT och den verkar vara åt "kolfiber" hållet och inte nudel svampig. Fiskat med moderna s-glas flugfiskespön och dom är grymt fina. Inte alls den bild man har av glasfiberspön från förr.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Storborre Visa inlägg
      Någon som beställt från https://www.dankung.com/product/fibe...shing-rod_3399 ?

Kan inte släppa glasfiberspö fast jag inte har möjligheten att fiska öring i strömmande vatten. Abborre i strömmande vatten däremot med små wobblers borde nog inte vara helt fel.
      Läst och kollat på YT och den verkar vara åt "kolfiber" hållet och inte nudel svampig. Fiskat med moderna s-glas flugfiskespön och dom är grymt fina. Inte alls den bild man har av glasfiberspön från förr.
      Inte än... men jag har sneglat lite på ett glassfin... tänkte dock att jag skulle ha mer "nytta" av ett major craft benkei 1-7 men nu vet i Hälsingland...

https://www.dankung.com/product/fibe...av9b5aQIGmN300

Kommentera

• BFS flugfiskekombo :-) Jag blir ju så sugen...

Kommentera

• Ursprungligen postat av Julle68 Visa inlägg
          Den är som spiderwires 0.10 lina.
          Ja, eller som spiderwire 0.06!

Riktigt tunn och det är nog ingen lina man vill använda på en normal spole där man med lätthet kan fylla hela spolen med linan... det skulle skära ner i mellan linlagren vid första napp...

Jag har bara hunnit testa den här YGK G-SOUL X8 Upgrade PE #1.0 hemma på gräsmattan och dessvärre har ju SMHI släppt lös all världens vind hos mig så jag har kört med nästan full broms på Shimano Curado BFS med spole och lager från roro och jag är verkligen imponerad så här långt.

Så snart jag hinner ska jag testa att kasta i vatten... jag har så svårt att tro att den här linan ska kunna suga åt sig vatten öht.

Kommentera

• Fy va roligt det är med BFS!!!
            Har inte haft så roligt abborrfiske sen jag var barn som jag hade igår. Småabborrar men så löjligt kul! 2-3grams små wobbler prick kastas i strömmarna.

Tyvärr är spöt inte den roligaste men väntar på ett mer ordentligt BFS.

På Dark Wolf ultra slinker 0,18 Stroft LS mellan spole och gaveln ibland. Irriterande och lite läskigt när man fiskar. Är det vanligt att tunnare lina slinker emellan spole och rullhus?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Storborre Visa inlägg
              Fy va roligt det är med BFS!!!
              Har inte haft så roligt abborrfiske sen jag var barn som jag hade igår. Småabborrar men så löjligt kul! 2-3grams små wobbler prick kastas i strömmarna.

Tyvärr är spöt inte den roligaste men väntar på ett mer ordentligt BFS.

På Dark Wolf ultra slinker 0,18 Stroft LS mellan spole och gaveln ibland. Irriterande och lite läskigt när man fiskar. Är det vanligt att tunnare lina slinker emellan spole och rullhus?
              Det är dessvärre vanligt på många billigare modeller.

Nu har du blivit biten ordentligt av BFS-fästingen. Jag förespår att det lär bli en del olika BFS-combos för din del framöver hehe.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg

Det är dessvärre vanligt på många billigare modeller.

Nu har du blivit biten ordentligt av BFS-fästingen. Jag förespår att det lär bli en del olika BFS-combos för din del framöver hehe.

Japp, farligt farligt.
                Spanar redan på nya prylar.

Kommentera

• Click image for larger version

Name:	FIS297117642365_real.jpg
Views:	279
Size:	479,0 KB
ID:	2605232
                  Ursprungligen postat av Storborre Visa inlägg
                  Någon som beställt från https://www.dankung.com/product/fibe...shing-rod_3399 ?

Nu har jag beställt ett Realwood White Baitcasting Fiberglass GLASSFIN Finesse Fishing Rod som är 3-delat med totallängd 140 cm som ska kasta 1-5 gram. Det här innebär ju att jag måste lära mig en massa japanska fraser som jag kan rabbla fort som tusan när jag står och kastar beten för glatta livet i närmsta dike...

Kommentera

• Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
                    Click image for larger version

Nu har jag beställt ett Realwood White Baitcasting Fiberglass GLASSFIN Finesse Fishing Rod som är 3-delat med totallängd 140 cm som ska kasta 1-5 gram. Det här innebär ju att jag måste lära mig en massa japanska fraser som jag kan rabbla fort som tusan när jag står och kastar beten för glatta livet i närmsta dike...
                    Fasiken va najs! Ska bli kul att höra vad du tycker om spöt!
                    Tänker också beställa ett när jag får lite extra pengar för nya inköp av fiskeprylar.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
                      Click image for larger version

Haha nu var man ju tvungen att lägga en beställning med.
                      Tog express så får se hur lång tid det tar att få hem det.
                      Ska bli kul att se hur det är att fiska med ett. Har aldrig gjort det innan.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 707 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04