Ursprungligen postat av Xerup
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
BFS/UL fiske och utrustning!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
Till det fisket förstår jag att flät kan ha fördel. Själv fiskar jag mest bäcköring i riktigt små åar. Om du inte har ett riktigt mjukt spagetti spö som nästan helt saknar någon ryggrad kommer nästan varenda fisk hoppa sig loss med flät.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Xerup Visa inläggJag har lite svårt att finna lätta jiggskallar i storlekarna 3/0 och 4/0.
Vad använder ni andra för märken/modell och vart handlar ni dom?
- Gillar 1
Kommentera
-
Till det fisket förstår jag att flät kan ha fördel. Själv fiskar jag mest bäcköring i riktigt små åar. Om du inte har ett riktigt mjukt spagetti spö som nästan helt saknar någon ryggrad kommer nästan varenda fisk hoppa sig loss med flät.
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Storborre Visa inlägg
Fasiken va jag är avundsjuk. Drömmer om att fiska öring i dess olika skepnader i små strömmande vatten!!!
- Gillar 2
Kommentera
-
Bara ut och kör. Hittat bäcköring lite överallt i landet när man varit ute och åkt. Bara ringa på närmsta gård och fråga om inte fiskekort finns. Bäcköring är mycket vanligare än du anar.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
Klurigt att hitta i Stockholm med omnejd dock, utan att fiska i havsöringens lekbäckar, vilket jag gärna undviker.
- Gillar 3
Kommentera
-
Förkyld och hosta under semestern... då tittar jag lite på sånt här, kul att ha verka gilla Ambassadeur, fina miljöer!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av anteman Visa inläggFörkyld och hosta under semestern... då tittar jag lite på sånt här, kul att ha verka gilla Ambassadeur, fina miljöer!
https://youtu.be/LMHiujF5BoU
Japanen äter bättre och nyttigare mat och säkert mer välsmakande ute i naturen än jag lyckas åstadkomma hemma i köket :-) Idag blev det blodpudding med råriven vitkål och lingonsylt... det vet han nog inte ens vad det är såvida dom inte matar sina hundar med det...
- Gillar 1
Kommentera
-
Jag spolade av stroft 0.14 och la på Berkley FlouroShield 0.28 på min Curado BFS för att verkligen våga ladda på ordentligt med wobbler på 4 gram i blåsten... :-)
Min kastteknik med så här lätta beten är helt enkelt för dålig så en grövre lina hjälper absolut och jag kan faktiskt inte mäta mig till några skillnader i längd på kasten. Jag borde få hem en spole från roro till den nu i veckan... får väl se om jag spolar på gul stroft i 0.16 till dagar med nära nog stiltje och byter till originalspolen med flouroshield när det blåser.
Just nu är jag mycket nöjd med spö och rulle... ska bara lära mig hantera prylarna också. :-)
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 707 visningar
0 gillar