Ursprungligen postat av engqvist
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
BFS/UL fiske och utrustning!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Ugg1an Visa inlägg
Ungefär hur länge håller en smörjning av de olika oljorna då? Och går dom du nämner att få tag på nånstans i Svea Rike eller är det import som gäller i så fall? Min Google-Fu sviker mig där tyvärr.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Ugg1an Visa inlägg
Ungefär hur länge håller en smörjning av de olika oljorna då? Och går dom du nämner att få tag på nånstans i Svea Rike eller är det import som gäller i så fall? Min Google-Fu sviker mig där tyvärr.
Detta är mina åsikter och erfarenheter och funkar oljan för er så kör med den. Men jag kan inte rekommendera den.
Beträffande import. Nästan hela den här tråden kommer handla om import. Åtminstone så länge vi pratar multi. Japan är landet nr1. Där är UL/BFS riktigt stort. Så ger man sig in i det träsket är det bara att börja snegla åt solens land.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
Yellow label måste man smörja efter varje gång enligt mig. Om man skulle ex använda den i en tyngre rulle till ex gädda så var det inte allt för ovanligt att lagren började gå lite torrt efter en halv dag. Yellow label är ju framtagen till surfcasting. Hur många kast gör de på ett fiskepass?
Detta är mina åsikter och erfarenheter och funkar oljan för er så kör med den. Men jag kan inte rekommendera den.
Beträffande import. Nästan hela den här tråden kommer handla om import. Åtminstone så länge vi pratar multi. Japan är landet nr1. Där är UL/BFS riktigt stort. Så ger man sig in i det träsket är det bara att börja snegla åt solens land.
Kommentera
-
Ajajaj att man aldrig kan vara lagom när det kommer till hobbys. Känns som att det kan bli väldigt dyrt det här om man inte tänker sig för. :P När det gäller import från Japan, vilka sidor brukar ni beställa från och kan rekommendera? Alltid kul att fönstershoppa om inget annat.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Ugg1an Visa inläggAjajaj att man aldrig kan vara lagom när det kommer till hobbys. Känns som att det kan bli väldigt dyrt det här om man inte tänker sig för. :P När det gäller import från Japan, vilka sidor brukar ni beställa från och kan rekommendera? Alltid kul att fönstershoppa om inget annat.
- Gillar 2
Kommentera
-
Tjena,
Tänkte jag skulle testa på detta lite (och samtidigt testa på multirulle rent allmänt). Beställde därför en uppsättning av budget-varianten från AliExpress som länkats här i tråden.
Rullen verkar vara på g men spöt synes ha fastnat i hanteringen (och för närvarande verkar leveransen tveksam överhuvud).
Tänkte därför höra om någon har en rekommendation på budgetspö som helt enkelt går att köpa på hemmaplan.
Alla tips mottages tacksamt.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Picklejam Visa inläggTjena,
Tänkte jag skulle testa på detta lite (och samtidigt testa på multirulle rent allmänt). Beställde därför en uppsättning av budget-varianten från AliExpress som länkats här i tråden.
Rullen verkar vara på g men spöt synes ha fastnat i hanteringen (och för närvarande verkar leveransen tveksam överhuvud).
Tänkte därför höra om någon har en rekommendation på budgetspö som helt enkelt går att köpa på hemmaplan.
Alla tips mottages tacksamt.
- Gillar 1
Kommentera
-
Jag har beställt drev från Japan till Calcutta Conquest BFS (microdrev i mässing), som jag tänkte sätta in i min Aldebaran BFS, då jag är skapligt trött på aluminiumdreven i rullen. Det ska bli kul att se skillnaden. Om det funkar att ersätta dreven? Jodå. Det finns en tackletour tråd om det: http://www.tackletour.net/viewtopic.php?f=30&t=83502
De verkar passa i vanliga Aldebaran 50/51 dessutom! Visserligen går rullen upp i vikt med hela 9 g...det kan jag nog leva med.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inläggJag har beställt drev från Japan till Calcutta Conquest BFS (microdrev i mässing), som jag tänkte sätta in i min Aldebaran BFS, då jag är skapligt trött på aluminiumdreven i rullen. Det ska bli kul att se skillnaden. Om det funkar att ersätta dreven? Jodå. Det finns en tackletour tråd om det: http://www.tackletour.net/viewtopic.php?f=30&t=83502
De verkar passa i vanliga Aldebaran 50/51 dessutom! Visserligen går rullen upp i vikt med hela 9 g...det kan jag nog leva med.
personligen hatar jag micro dreven och kommer aldrig äga en rulle som har det. Men går de byta ut mot "riktiga" drev så kan ju conquest bfs vara rätt intressant.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 707 visningar
0 gillar