Ursprungligen postat av esox88
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
BFS/UL fiske och utrustning!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inläggEn lite rolig grej jag tänkt på, på tala om budget, är att Shakespear Ugly Stik Junior 3,8 fot (https://www.el-ge.se/shakespeare-ugly-stik-junior-38ft) faktiskt inte borde vara så dumt till bäckfiske efter öring. Det kastar BFS beten i övre spannet (3-5 g) väldigt okej. Den ringa längden på spöet gör det väldigt lämpligt till just bäckfisket och aktionen är definitivt okej för den typen av beten jag skulle använda iaf. Kanske är värt att pröva hehe?
/John
Kommentera
-
Ursprungligen postat av CampDavid Visa inlägg
Spöet är byggt i solid glasfiber med hyfsade komponenter. Tål mycket stryk. Jag köpte ett par set till att kajakfiska med. Till och med rullen i setet går att använda, men slits nog ut så småningom. Säljs som leksak till ungarna men är mycket spö för pengarna när man inte behöver långa kast. Kul att fiska med. 400 spänn för spö rulle o lina, ETT FYND. Och kommer du över spöet separat för priset i länken, är enda frågan, hur många skall du ha?.
/John
Kommentera
-
Har en fishband gh100 och ett spö på väg till mig från Aliexpress och tänkte fråga om tips på lämplig olja för lagren i rullen. Funkar det med vilken som eller finns det någon särskild tunn olja som underlättar för kast vid låga vikter? Skulle gissa på att jag kommer ligga mellan 2 och 5 grams kastvikt, lite blandade drag t.ex. spinnare, minicranks, miniskedar och jiggar.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Ugg1an Visa inläggHar en fishband gh100 och ett spö på väg till mig från Aliexpress och tänkte fråga om tips på lämplig olja för lagren i rullen. Funkar det med vilken som eller finns det någon särskild tunn olja som underlättar för kast vid låga vikter? Skulle gissa på att jag kommer ligga mellan 2 och 5 grams kastvikt, lite blandade drag t.ex. spinnare, minicranks, miniskedar och jiggar.Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
Flugfiske är en Livs-stil
2016 har jag blivit Multifrälst
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Ugg1an Visa inläggHar en fishband gh100 och ett spö på väg till mig från Aliexpress och tänkte fråga om tips på lämplig olja för lagren i rullen. Funkar det med vilken som eller finns det någon särskild tunn olja som underlättar för kast vid låga vikter? Skulle gissa på att jag kommer ligga mellan 2 och 5 grams kastvikt, lite blandade drag t.ex. spinnare, minicranks, miniskedar och jiggar.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Ugg1an Visa inläggDå blir det till att beställa hem en sån liten burk. Tackar för tipset! Skall bli kul att prova på det här och se om det är nåt för mig. Vad är det för arter ni riktar in er på främst när det gäller BFS?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Ugg1an Visa inläggHar en fishband gh100 och ett spö på väg till mig från Aliexpress och tänkte fråga om tips på lämplig olja för lagren i rullen. Funkar det med vilken som eller finns det någon särskild tunn olja som underlättar för kast vid låga vikter? Skulle gissa på att jag kommer ligga mellan 2 och 5 grams kastvikt, lite blandade drag t.ex. spinnare, minicranks, miniskedar och jiggar.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Ugg1an Visa inläggDå blir det till att beställa hem en sån liten burk. Tackar för tipset! Skall bli kul att prova på det här och se om det är nåt för mig. Vad är det för arter ni riktar in er på främst när det gäller BFS?
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 707 visningar
0 gillar