Är det någon som kör bfs med fluga här? Skulle vara trevligt med lite erfarenheter. Jag kör oftast små creature baits och nympher. Några få centimeter stora på en 2-3 grams jigkrok i str 6 eller 4. Dock är jag mer nyfiken på fluga då jag gillar att binda när man inte kan fiska och göra egna men har aldrig fastnat för flugspö och det fisket. Vore ju kul att kombinera fluga med bfs.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
BFS/UL fiske och utrustning!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Jema Visa inläggÄr det någon som kör bfs med fluga här? Skulle vara trevligt med lite erfarenheter. Jag kör oftast små creature baits och nympher. Några få centimeter stora på en 2-3 grams jigkrok i str 6 eller 4. Dock är jag mer nyfiken på fluga då jag gillar att binda när man inte kan fiska och göra egna men har aldrig fastnat för flugspö och det fisket. Vore ju kul att kombinera fluga med bfs.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Imrun Visa inlägg
Jag brukar köra med fluga. Både till bfs, ul och lite tyngre vikter. Jag tycker det funkar bra. Jag kör ofta Carolina riggade flugor eller cheburashka vikter.
Tackar för tipset Imrun
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jema Visa inläggÄr det någon som kör bfs med fluga här? Skulle vara trevligt med lite erfarenheter. Jag kör oftast små creature baits och nympher. Några få centimeter stora på en 2-3 grams jigkrok i str 6 eller 4. Dock är jag mer nyfiken på fluga då jag gillar att binda när man inte kan fiska och göra egna men har aldrig fastnat för flugspö och det fisket. Vore ju kul att kombinera fluga med bfs.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jema Visa inlägg
Att jag inte tänkte på det. Inga dumma lösningar där inte att vikta ner. Det får man prova.
Tackar för tipset Imrun
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jema Visa inläggVar tvungen att slänga på mig vadarna och prova tipsen med fluga. Satt färna på första kastet så visst funkar det allt. Körde även en liten jiggnymph med bra resultat med. Alltid kul att prova nya grejer och sätt.
Ett annan metod som också funkar med fluga är dropshot. Glömde skriva det igår.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jema Visa inläggVar tvungen att slänga på mig vadarna och prova tipsen med fluga. Satt färna på första kastet så visst funkar det allt. Körde även en liten jiggnymph med bra resultat med. Alltid kul att prova nya grejer och sätt.
Fiskade nån timme idag. Testade streamers men det var inget för mig. Funkade hur bra som helst att kasta och dom fiskade bra. Men jag tyckte inte om känslan att fiska dom med bfs. Jag jämför automatiskt känslan med att fiska streamers med flugspö och det är i min smak så mycket roligare.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Storborre Visa inlägg
Vad tycker du om nya spöt? Riktigt sugen på en sån och i den längden du har.
Fiskade nån timme idag. Testade streamers men det var inget för mig. Funkade hur bra som helst att kasta och dom fiskade bra. Men jag tyckte inte om känslan att fiska dom med bfs. Jag jämför automatiskt känslan med att fiska streamers med flugspö och det är i min smak så mycket roligare.
Väldigt lätt att snärta iväg 2 grams beten med hyffsad precision med.Senast ändrad av Jema; 2022-09-08, 18:47.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
Det står på deras sida att alla paket står som pending och att det är normalt. Ber man om det så får man ett sändningsnummer som är spårbart.
Tog det oranga och färgen var ju skithäftig. Ganska styvt med för att vara glasfiber. Känns helt klart värt pengarna. Lite för långt bara för min smak. Kommer inte ihåg antal fot men åtminstone 2 för mycket för mitt bäckfiske. Kommer nog använda det till större vatten med min daiwa alphas och få till lite längre kastlängd.
Ska bli kul att få provfiska det senare.
- Gillar 1
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 707 visningar
0 gillar