BFS/UL fiske och utrustning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFS/UL fiske och utrustning!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

Själv föredrar jag alltid nylon till det fisket. Beträffande hur mycket lina så fyller jag spolarna. Men samtidigt så är spolarna så grunda att det inte går på mer än 30-50m ändå beroende på rulle.

Angående din chronarh D som jag är riktigt avundsjuk på tror jag inte att du vinner något på att endast fylla den till hälften. Ibland kan vissa rullar vinna lite på att minska mängden lina. Men halvfullt tror jag gör den sämre istället. Men testa.
    Vilken dimension på nylon använder du?
    På chronarch blir det nylon, beten runt 10g och mest wobbler.
    Dark wolf vet jag inte än om det blir nylon eller flät. Är sugen på att testa nylon på den också.

Länge sen jag använde nylon så har dålig koll på dimensioner på nylonen.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Storborre Visa inlägg

Vilken dimension på nylon använder du?
      På chronarch blir det nylon, beten runt 10g och mest wobbler.
      Dark wolf vet jag inte än om det blir nylon eller flät. Är sugen på att testa nylon på den också.

Länge sen jag använde nylon så har dålig koll på dimensioner på nylonen.
      Jag kör 0,16-0,18mm men då men då är samtliga beten under 10g. På din chronarch hade jag kört 0,20-0,22. Men då är vi lite inne på en annan tråd. Snäppet över bfs.

Kommentera

• Alla borde ha en Engström i sin närhet... :-)

En, eller ett par heldagar tillsammans med insatta i ämnet bfs hade sparat så mycket tid för mig... :-)

Jag får väl anordna en BFS-Mässa och bjuda in alla 12 i Sverige med intresse för BFS :-D

Kommentera

• Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
          Kolla att din Tsurinoya funkar som tänkt, fint trimtips här också
          https://fishingdiscoveries.com/tsuri...rk-wolf-ultra/
          Intressant läsning där! Nu blev jag ju sugen på en Tsurinoya... men nä... jag har ju flera flugspön :-)

Kommentera

• Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

Jag kör 0,16-0,18mm men då men då är samtliga beten under 10g. På din chronarch hade jag kört 0,20-0,22. Men då är vi lite inne på en annan tråd. Snäppet över bfs.

https://www.fiskesnack.com/forum/fis...-%C3%B6ver-bfs
            Var förbi Södersportfiske idag så det blev en 200m spole Stroft LS 0,18. Blir nog några skatbon när jag testar gränserna men 200m räcker nog ett tag.
            Precis 0,20-0,22 är en annan tråd men "orkade" inte fråga separat om det i en den tråden.

1000 tack för hjälpen!!!
            Nu är det bara lång väntan tills prylarna kommer.

Kommentera

• Ursprungligen postat av esox88
              Aldebran bfs på blocket för ok pengar. Inte jag som säljer men nån här kanske är på jakt efter en.
              Tycker annonsen ser suspekt ut, som den som försökte sälja Conquest BFS för en kort tid sen…
              Cynism kanske, men användarens namn är suspekt, reggad på Blocket idag, uppger i annonsen att han inte fiskar men har en annan annons på gäddbeten.. och liksom Conquest annonsen snarlika felstavningar. Kan nästan svära på att han inte erbjuder blocketpaket.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Amiala Visa inlägg

Tycker annonsen ser suspekt ut, som den som försökte sälja Conquest BFS för en kort tid sen…
                Cynism kanske, men användarens namn är suspekt, reggad på Blocket idag, uppger i annonsen att han inte fiskar men har en annan annons på gäddbeten.. och liksom Conquest annonsen snarlika felstavningar. Kan nästan svära på att han inte erbjuder blocketpaket.
                Nu när jag kollat den lite nogrannare har du helt rätt.

Jäkligt tråkigt med en massa klåpare som ska förstöra för andra. Ska man gissa på bedrägeri eller stöldgods?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Amiala Visa inlägg

Du har helt rätt. Kolla igenom annonsen och hans andra nogrannare.
                  Stöldgods eller bedrägeri?
                  Radera av förklarliga skäl mitt tips.
                  Tråkigt när folk ska luras o hålla på vilket mest troligt sker här.. Ingen rulle man har om man inte är i gamet..

Kommentera

• Skrev till säljaren igår, frågade om Blocketpaket och fick detta svar;

”Jag vill inte ha betalat av något företag den som köper hos mig ska betala varan innan jag skickar den punktslut”.

Idag är bägge annonser borttagna. Sannolikt bedrägeri, men kan ha fel.

Kommentera

• Vad tror ni om kastkings kommande rulle då? Skapligt lätt spole...

Buying KastKing's BFS Baitcasting Reel for precision and control. It can easily achieve smooth casting and recovery of bfs reel.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 707 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04