BFS/UL fiske och utrustning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFS/UL fiske och utrustning!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
    Det finns också en skillnad i aktionen pga att ringarna sitta på olika sidor av blankens spine/ryggrad/överlappning av kolfibermattan.. Det förutsätter såklart att spöbyggaren har varit noggrant med att sätta ringarna på/ motssatta sidan av spinet.
    Klingan blir styvare om ringarna sitter på spinet (på undre delen) och mjukare men med ökat lyftkraft på övre delen där ringarna sitter på andra sidan spinet.
    Så sant, även om en del hävdar att det inte finns nåt man kan kalla ryggrad/spine på en klinga.... Själv har jag aldrig hållit i en klinga där det inte går att hitta en ryggrad...
    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

• Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg

Så sant, även om en del hävdar att det inte finns nåt man kan kalla ryggrad/spine på en klinga.... Själv har jag aldrig hållit i en klinga där det inte går att hitta en ryggrad...
      De har då aldrig hållt i ett flugspö med spine direktion från sameo. Håller du det snett märker man skillnad

Kommentera

• Då fick man besök av ups. Har spolat på 6lb lina och med allt på hamnade det på 208g totalt. Ska bli kul att testa allt mellan 1-5 g.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Hejhej Visa inlägg
          Då fick man besök av ups. Har spolat på 6lb lina och med allt på hamnade det på 208g totalt. Ska bli kul att testa allt mellan 1-5 g.
          Den där får du ge rapport om så snart du kastat med den.

Kommentera

• Nice combo...
            Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

• Nu har jag också börjat titta på det här med BFS utrustning trots att jag tänkte att jag inte skulle det..
              har då börjat kika på Daiwas Blazon 68L BFS spö och tänkt att det kanske vore något att börja med?

Blazon C68L,
              Zodias 168L BFS
              Expride - vänta in den nya serien då..
              Megabass Levante F2 eller F3 (?)
              Major Craft Benkei - som dyker upp lite här och var i forum mm, var hittar man dessa nuförtiden?
              Major Craft Days, dyker också upp lite här o var...

vad tror ni om detta? de flesta av ovan nämnda spö får ju god kritik så är det bara att välja och vraka eller?

Tanken är helt och hållet att fiska borre med det.
              har ML - Haspel
              M - Spinn
              MH både Spinn och Haspel
              så tänkte kanske mest något L-klassat bara för att.

Kommentera

• Vad tror ni om detta. Är han helt värdelös på kasta eller påverkar regnet verkligen så pass mycket att det knappt går att fiska shimano Aldebaran bfs 2016 eller 2022 i regnet?

Om man inte orkar se från början så kan man börja titta från ca 16 min.

https://m.youtube.com/watch?v=nrAud9...ature=youtu.be
                Senast ändrad av Alman; 2022-04-15, 17:04.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
                  Vad tror ni om detta. Är han helt värdelös på kasta eller påverkar regnet verkligen så pass mycket att det knappt går att fiska shimano Aldebaran bfs 2016 eller 2022 i regnet?

The reel test. Nja jag ger inte mycket för honom.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
                    Vad tror ni om detta. Är han helt värdelös på kasta eller påverkar regnet verkligen så pass mycket att det knappt går att fiska shimano Aldebaran bfs 2016 eller 2022 i regnet?

Har en Aldebaran 16 bfs, helt original som jag fiskat med i hällregn, minusgrader och snöstorm. Funkar alldeles utmärkt. Både långa kast och lätta beten funkar.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Ziggystardust Visa inlägg

Har en Aldebaran 16 bfs, helt original som jag fiskat med i hällregn, minusgrader och snöstorm. Funkar alldeles utmärkt. Både långa kast och lätta beten funkar.
                      Även om jag föredrar daiwa bfs rullar så är aldebaran bfs en helt fantastiskt rulle. Tycker man att de kastar dåligt borde man se över sin teknik.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 707 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04