Köpte ett spö från , Japan tror jag. Det är beställt från aliexpress i alla fall. 470 kr pluss frakt. Slutade på strax under 600 kr. Värt att chansa och efter lite yt- tittande slog jag till.
Helt klart så bra att jag vill rekommendera det.
Ace hawk cu doubble heter det.
Doubble står för två toppar avsedda för olika kastvikter 0,5-4/2-6g.
Riktigt fint spö för de pengarna där jag föredrar den syvare av de två topparna.
För det första är det för att det passar mitt fiske med tanke på det beten jag använder.
För det andra tycker jag den "lätta" toppen är för vek och väldigt toppig men men det är en smaksak.
Det är ett ul spö i rätt benämning.
Tror inte det finns på den svenska marknaden för multirullar har letat och ringt på många ställe.
Var ute en sväng här om dagen och fick på en gädda på ca 65-70 cm.
Det gick fint och några abborrar i normal storlek på 3-4 hg.
Den styvare toppen ger mer känsla ner i klingan vilket jag föredrar då jag lättare känner "pill" på betet speciellt med jigg.
REKOMMENDERAS.
Helt klart så bra att jag vill rekommendera det.
Ace hawk cu doubble heter det.
Doubble står för två toppar avsedda för olika kastvikter 0,5-4/2-6g.
Riktigt fint spö för de pengarna där jag föredrar den syvare av de två topparna.
För det första är det för att det passar mitt fiske med tanke på det beten jag använder.
För det andra tycker jag den "lätta" toppen är för vek och väldigt toppig men men det är en smaksak.
Det är ett ul spö i rätt benämning.
Tror inte det finns på den svenska marknaden för multirullar har letat och ringt på många ställe.
Var ute en sväng här om dagen och fick på en gädda på ca 65-70 cm.
Det gick fint och några abborrar i normal storlek på 3-4 hg.
Den styvare toppen ger mer känsla ner i klingan vilket jag föredrar då jag lättare känner "pill" på betet speciellt med jigg.
REKOMMENDERAS.
Kommentera