BFS/UL fiske och utrustning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFS/UL fiske och utrustning!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Är ni i krokarna runt mig så har jag ett fint Benkei 1-7g 6,5" till salu på köp/sälj :-)
    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
    Flugfiske är en Livs-stil
    2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

• Ursprungligen postat av Ziggystardust Visa inlägg

Handlar nog mest om pengar, marknadsför man en svindyr finessrulle till gäddfiske eller ett spö som är bäst på allt så riktar man sig till en köpstark kollektiv massa som inte är nischade på någon teknik, utan det handlar om att sälja dyra prylar till folk som inte är pålästa.

För att återgå återgå till bfs, jag funderar på att byta mitt Magnific Finesse från Sportex till ett med kastvikt som min Aldebaran är anpassad för.
      Kastvikten 3-14 gram känns i överkant för Alebaranen som jag tycker borde få hålla sig upp till 6-7 gram max.
      Jag har länge fiskat med enbart Sportex, men i just bfs segmentet är det helt tomt så nu letar jag efter nått annat. Prislappen är oväsentlig, rätt spö är viktigare. Även pratat med Gary Benny om att custombygga ett spö men det är väntetid.

Släng in olika förslag så jag får förkovra mig.
      Frågan är då vad och var du ska fiska? Ska du fiska bäcköring i små bäckar där det ofta är trångt och snårigt är ett mjukt glasfiber som det krävs minimalt att ladda perfekt . Ska du dock fiska borre i sjö är det en annan sak.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
        Är ni i krokarna runt mig så har jag ett fint Benkei 1-7g 6,5" till salu på köp/sälj :-)
        Har du skaffat ett annat BFS spö Classe? Eller ska du sälja din lilla DC 50 också?

Kommentera

Handlar nog mest om pengar, marknadsför man en svindyr finessrulle till gäddfiske eller ett spö som är bäst på allt så riktar man sig till en köpstark kollektiv massa som inte är nischade på någon teknik, utan det handlar om att sälja dyra prylar till folk som inte är pålästa.

För att återgå återgå till bfs, jag funderar på att byta mitt Magnific Finesse från Sportex till ett med kastvikt som min Aldebaran är anpassad för.
          Kastvikten 3-14 gram känns i överkant för Alebaranen som jag tycker borde få hålla sig upp till 6-7 gram max.
          Jag har länge fiskat med enbart Sportex, men i just bfs segmentet är det helt tomt så nu letar jag efter nått annat. Prislappen är oväsentlig, rätt spö är viktigare. Även pratat med Gary Benny om att custombygga ett spö men det är väntetid.

Släng in olika förslag så jag får förkovra mig.
          Jag kastar upp till ca 15 g med min Aldebaran BFS, men då har jag också bytt ut dreven till mässing, vilket känns lenare under press än vad original aluminiumdreven känns.

Major Craft Benkei som Classe har är ett bra abborr-BFSspö. Till öring är det lite missanpassat. Däremot är jag väldigt imponerad av vad Major Craft har att erbjuda. Deras spön är otroligt prisvärda. Till öring är Major Craft Troutino eller Major Craft Finetail två suveräna alternativ. Till abborre har du Bekei som Classe säljer. Vill du gå dyrare och bättre än så har du Major Craft Speedstyle, vilket är riktigt trevligt det med.

Kommentera

• Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

Frågan är då vad och var du ska fiska? Ska du fiska bäcköring i små bäckar där det ofta är trångt och snårigt är ett mjukt glasfiber som det krävs minimalt att ladda perfekt . Ska du dock fiska borre i sjö är det en annan sak.
            Grymt orutinerat av mig. Abborre, location Insjö!

Kommentera

Har du skaffat ett annat BFS spö Classe? Eller ska du sälja din lilla DC 50 också?
              Vi får se, vart erbjuden 4500:- för min 51DC men tackade nej :-) har den rullen på mitt mega bass levante till Borren. Har inte haft så mycket tid för bfs/ul fiske. Varit mest gös och borre :-)
              Men vem vet, får jag ett bra bud så kanske jag släpper den :-)
              Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
              Flugfiske är en Livs-stil
              2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Grymt orutinerat av mig. Abborre, location Insjö!
                Jag tror att powermesh jag köpte kommer vara perfekt till det. Spontant känns det lite för tufft för bäck. En grymt bra kompromiss var mitt numera knäckta shimano cardiff nx 48l .

Kommentera

Jag tror att powermesh jag köpte kommer vara perfekt till det. Spontant känns det lite för tufft för bäck. En grymt bra kompromiss var mitt numera knäckta shimano cardiff nx 48l .
                  Hmm det där daiwa spöt kändes spontant riktigt trevligt. Rullfästet påminner starkt om zero g som satt på mina gamla tatula spön. Ruskigt skönt fäste.
                  var så billigt att jag får testköpa ett nästa månad.

Kommentera

Hmm det där daiwa spöt kändes spontant riktigt trevligt. Rullfästet påminner starkt om zero g som satt på mina gamla tatula spön. Ruskigt skönt fäste.
                    var så billigt att jag får testköpa ett nästa månad.
                    Det rullfästet har jag varit såld på sen jag beställde mitt första zillion spö för många år sedan. Försökt köpa det till custom byggen men Daiwa vägrar tyvärr sälja det .

Kommentera

Det rullfästet har jag varit såld på sen jag beställde mitt första zillion spö för många år sedan. Försökt köpa det till custom byggen men Daiwa vägrar tyvärr sälja det .
                      Sjukt trevligt handtag. Hoppas på att komma över ett exemplar för det verkar supertrevligt

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 728 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04