BFS/UL fiske och utrustning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFS/UL fiske och utrustning!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flex ”tips” ovan med en billig ABU Max och en BFS spole kan ju vara ngt…. Vill minnas att den ”trevlige” The reel Test på YT var nöjd med samma set-up.

Kommentera

• Eftersom du jagar en rulle för betesvikter runt 4-5g är det egentligen inte så superpetigt. Av de dedikerade BFS-lösningar och rullar jag testat (jag har inte testat några kinarullar även om någon om de exklusifierade varianterna av Ming Yang WL-300 lockar) finns det ingen som inte hanterar 4-5g. Min upplevelse är att det är nedåt 2g det börjar bli riktigt knepigt. Kan hålla med om att en SLX BFS ger mer "bang for the buck" totalt. Men prestandamässigt är sannolikt en BFS-spole typ RORO avsevärt bättre, SLX BFS spolen väger trots allt 9g, vilket är något av en tungviktare när det kommer till BFS men pallar sannolikt mer övervåld och lite högre kastvikter...

Kommentera

• Ursprungligen postat av Bernie K Visa inlägg
        Tack för alla svar hörni! Vad gäller spole är det 34mm diam som gäller, det var ju ingen raketforskning att mäta det. (och Aliexpress är ju tydligen mer än bara en säljare, så så bra koll hade jag...)

Jo, jag hittade dit när jag letade runt igår. Överlag så hittade jag en rad olika spolar på ebay som jag är hyfsat säker är kompatibla (bl.a en från sds customs), men det var ingen listning som var helt 100% i tydlighet. Spolen från sdscustoms står det i rubriken att det är SV, men i listan på kompatibla rullar nämns inte SV alls. Till en annan spole står det *på samma bild* att den både är kompatibel med Tatula CT SV och inte kompatibel med Tatula CT SV. Sen hittade jag till några youtube-filmer av raWr fishing som hade haft problem med beställda SV-spolar som inte passade eller funkade som de ska (trög SV-fjädring), så man blir en gnutta orolig. Varifrån beställde du själv din spole och lager?
        Skicka ett mail till killen och fråga vad du ska ha för spole och lager då han är riktigt hjälpsam

Kommentera

• någon som vet något om Shimano Scorpion BFS? Ska ha till Carolina och lättare chatterbaits och vibrationsbeten,

Kommentera

• Ursprungligen postat av Villespinn91 Visa inlägg
            någon som vet något om Shimano Scorpion BFS? Ska ha till Carolina och lättare chatterbaits och vibrationsbeten,
            Samma rulle som curado bfs fast annan färg. Har curadon som jag använder för vikter mellan 5-12g. Ska du kasta lättare rekommenderar jag en någon
            annan rulle. I det stora hela är det en grym rulle. Väldigt liten och sitter lågt. Känns som en liten pansarvagn och därav väger en del i jämförelse med andra bfs rullar. Perfekt rulle till "power bfs". Dock görs den bara i en utväxlingen som är lite väl hög för annat en finess applikationer. Men vet ej vilken utväxling som erbjuds på Scorpion.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

Samma rulle som curado bfs fast annan färg. Har curadon som jag använder för vikter mellan 5-12g. Ska du kasta lättare rekommenderar jag en någon
              annan rulle. I det stora hela är det en grym rulle. Väldigt liten och sitter lågt. Känns som en liten pansarvagn och därav väger en del i jämförelse med andra bfs rullar. Perfekt rulle till "power bfs". Dock görs den bara i en utväxlingen som är lite väl hög för annat en finess applikationer. Men vet ej vilken utväxling som erbjuds på Scorpion.
              det är xG jag kollar på. Ned kommer jag fiska på min haspelutrustning. Det är mer egentligen till carolina jag tänkt ha det till. är sommarhalvåret vibrationsbeten 7-10g samt 7g chatterbaits kommer användas.

Kommentera

• Kör nedd och små wobblers med min xg. Bästa rullen till ned. Mycket skönare än haspel. Känner minsta pet genom rullen. Tog några vändor att vänja mig att köra jigg och ned med multi men kommer aldrig att gå tillbaka till haspel. Eller är det riktigt jävla kallt så kör jag haspel. Annars är det multi som gäller :-)

Kommentera

• Dax för höst borre
                  Bifogade filer

Kommentera

• Ursprungligen postat av Flex Visa inlägg
                    Dax för höst borre
                    fick själv hem MinnowZ 3'' och TricklerZ i 2 färger ( The deal , Hot Snakes) Ska få hem Finesse Shadz och Trick Shotz i the deal oxå.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Villespinn91 Visa inlägg

fick själv hem MinnowZ 3'' och TricklerZ i 2 färger ( The deal , Hot Snakes) Ska få hem Finesse Shadz och Trick Shotz i the deal oxå.
                      Du är helt klart rustad för höst borre.

Skit fiske

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 771 visningar
                      0 gillar