Ursprungligen postat av NappenBott
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
BFS/UL fiske och utrustning!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Flex Visa inlägg
Ok konstigt det var därifrån jag köpte den
Kommentera
-
Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg
Skumt...har försökt beställa från ett par andra ställen i Storbritannien istället, men inte heller där funkar det...kanske är jag som gör något fel...
Kommentera
-
Ni som fiskar med Dankungs glassfin spö.
Läste att dom har lite mera backbone, hur mycket ryggrad har dom? Vilken storlek på fisken jagar ni med spöt?
Letar efter ett spö som kastar 2-6gram och spölängd under 5f som "klarar" öring/regnbåge 2kg.
Självklart klarar klenare spön större fiskar men vill helst undvika behöva ta fisken onödigt långsamt pga grejorna.
Fiskar borre i strömmande vatten och 1kg borrar är tuffa för spöna jag har.
Tänker att glasfiberspö kan ha mjuk/lättladdad topp men ryggrad som hanterar lite grövre fisk.
- Gillar 1
Kommentera
-
Samlat ihop alla småvobbler som hamnat i lådorna hemma i en låda
och tänkte ge dom en chans på öring/abborre men vad ska man ha för haspelspö till så smått ?
3cm är dom små knubbiga rapalan 5cm är scatter rap:ena dom mindre och cotton cordell på 5cm förutom scatter rap 7cm
gärna alternativ bäck och för sjö för visst finns bäckar men handen på hjärtat så är det mer troligt med sjö.Senast ändrad av Sundström76; 2023-08-12, 16:15.
Kommentera
-
Kolla på det är https://fladenfishing.se/produkt/light-rock-ul/ lite längre som är en fördel på sjö då du kan dänga mer
- Gillar 2
Kommentera
-
Ursprungligen postat av holden Visa inläggRåkade klicka hem en Metanium 22 shallow, den är väl typ BFS om jag förstår det rätt. Eftersom jag aldrig kastar under 10g kanske det var ett felköp, var mer det att jag ville slippa den djupa spolen.
Ska du däremot köra bfs så rekommenderar jag en renodlad bfs rulle. Har provat köra 5-7g med min shallow tillsammans med expride bfs 10g och det var ingen hitt. Parade ihop spöt med min calcutta bfs och då funkade 7g bra. Så jag drar slutsatsen att shallow edition inte riktigt trivs med vikter under 10g.
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
Äger en shallow edition och den rullen är grym. Ingen bfs rulle däremot. Kastar dock 10g mycket bra och du kan ladda på utan att vara rädd för att rullen exploderar :-)
Ska du däremot köra bfs så rekommenderar jag en renodlad bfs rulle. Har provat köra 5-7g med min shallow tillsammans med expride bfs 10g och det var ingen hitt. Parade ihop spöt med min calcutta bfs och då funkade 7g bra. Så jag drar slutsatsen att shallow edition inte riktigt trivs med vikter under 10g.
- Gillar 1
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inläggSamlat ihop alla småvobbler som hamnat i lådorna hemma i en låda
och tänkte ge dom en chans på öring/abborre men vad ska man ha för haspelspö till så smått ?
3cm är dom små knubbiga rapalan 5cm är scatter rap:ena dom mindre och cotton cordell på 5cm förutom scatter rap 7cm
gärna alternativ bäck och för sjö för visst finns bäckar men handen på hjärtat så är det mer troligt med sjö.
Westin W3 StreetStick haspelspö 7'1" M 2-10 g
till mina småvobbler. Jag gillar att det har lite mer längd och ryggrad jämfört med mina gamla ul-spön. Verkar dock ha blivit dyrare. Köpte mitt för 895kr på Snäjk.
- Gillar 1
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 728 visningar
0 gillar