Ursprungligen postat av engqvist
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
BFS/UL fiske och utrustning!
Collapse
X
-
Kom att tänka på en sak med tanke på dom låga vikterna som gäller vid ul/bfs och tänkte kolla med er lite snabbt. Brukar ni köra med lekande och/eller beteslås? Har ingen aning om vad ett beteslås väger men tänker att det borde väl kunna påverka mer när man kommer ner till så låga vikter?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Ugg1an Visa inläggKom att tänka på en sak med tanke på dom låga vikterna som gäller vid ul/bfs och tänkte kolla med er lite snabbt. Brukar ni köra med lekande och/eller beteslås? Har ingen aning om vad ett beteslås väger men tänker att det borde väl kunna påverka mer när man kommer ner till så låga vikter?
Men med dom små betena så är många beteslås och lekande stora i jämförelse så jag brukar köra med mini lekande när jag kör ul.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Ugg1an Visa inläggKom att tänka på en sak med tanke på dom låga vikterna som gäller vid ul/bfs och tänkte kolla med er lite snabbt. Brukar ni köra med lekande och/eller beteslås? Har ingen aning om vad ett beteslås väger men tänker att det borde väl kunna påverka mer när man kommer ner till så låga vikter?
Kommentera
-
Jag fick hem min Abu Garcia Revo ALC BF7 förra veckan. Trevlig liten rulle. Att spolen väger enbart 6,02 g, det är den lättaste spolen i en rulle direkt från fabrik som jag känner till. Jag tycker om klickbromsen på den här Abun mer än Shimano och Daiwas klickbromsar. Den "tickar" inte lika mycket och känns därför mer jämn. Jag uppskattar att de skickade med allt möjligt kul i rullkartongen, bl.a de här mutterlåsen i olika färger, så att man som kund kan välja själv.
Här beställde jag den: https://www.amazon.co.jp/-/en/dp/B01...ing=UTF8&psc=1
Min rulle kom hem på enbart tre dagar.2 Foton
- Gillar 2
Kommentera
-
Var ju riktigt skoj att fiska med så lätta grejor! Några tips på hur man ställer in bromsarna för att fjonga iväg draget som japanerna i klippen? Måste man dra åt rullbromsen mer för att den inte skall accelerera för fort vid början av kastet eller hänger det mer på magnetbromsen? Efter femte skatboet pausade jag experimentet och gick tillbaka till mer svepande last, haha. Men då hade jag nog mest pillat på magnetbromsen tror jag såhär i efterhand.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Ugg1an Visa inläggVar ju riktigt skoj att fiska med så lätta grejor! Några tips på hur man ställer in bromsarna för att fjonga iväg draget som japanerna i klippen? Måste man dra åt rullbromsen mer för att den inte skall accelerera för fort vid början av kastet eller hänger det mer på magnetbromsen? Efter femte skatboet pausade jag experimentet och gick tillbaka till mer svepande last, haha. Men då hade jag nog mest pillat på magnetbromsen tror jag såhär i efterhand.
Kolla in den här videon och försök kopiera tekniken med beten i liknande viktklass (detta bete väger 4 g): https://www.youtube.com/watch?v=Tsk7rLIyfJc
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Ugg1an Visa inläggVar ju riktigt skoj att fiska med så lätta grejor! Några tips på hur man ställer in bromsarna för att fjonga iväg draget som japanerna i klippen? Måste man dra åt rullbromsen mer för att den inte skall accelerera för fort vid början av kastet eller hänger det mer på magnetbromsen? Efter femte skatboet pausade jag experimentet och gick tillbaka till mer svepande last, haha. Men då hade jag nog mest pillat på magnetbromsen tror jag såhär i efterhand.
- Gillar 1
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 707 visningar
0 gillar