Vilket spö till Daiwa lexa 300 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilket spö till Daiwa lexa 300

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilket spö till Daiwa lexa 300

Hej har köpt en Daiwa lexa 300 HL begagnat och letar efter spö som passar till den. Vill gärna hålla mig under 1000 lappen. tänker mig runt 8 fot och 30-100 gram.

Jag skulle rekommendera Daiwa Prorex S spöna...grymma spön och väldigt lätta.

Den är på 8" upp till 120gram

https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...aitcaster.html

Kommentera

Tack för svar! Ser inte så dumt ut! Hur styvt är spöt? Vill gärna inte ha för styvt tänker jag. Jag tänker om man kastar med lite mindre grejer som 20-40 gram. Hur är känslan då?

Kommentera

Mitt Prorex S -150g 8'6" körde jag bl a en Salmo Slider 10S med i dag. Klingan jobbar inte så mycket då, lite styvt m a o men det funkar helt ok ändå.

Ett spö som inte upplevs lite styvt med 20-30g lär knappast klarar av ett ordentligt kast med 100g. Man får nog välja lite var man vill att spöt ska "arbeta" som bäst, "känsla" med 30 och 100g i samma spö är svårt...

Kommentera

Kör själv ett prorex ags 40-80g tillsammans med daiwa lexa. Riktigt skönt och väger knappt ingenting, kan kasta en hel dag utan problem. Men det finns väl inte längre utan nu kör dem 30-70g tror jag.

Kommentera

Du ska pröva MPP 2 från SG 150g , kör själv den kombon med den rullen och den är mycket prisvärd.
            ligger på 799:- och ett riktigt bra spö. Jag gillar lite styvare då man kan kasta större (tyngre) beten utan problem.

/L JiLite

Kommentera

Någon som har testat på detta spöt? https://www.dogger.se/rullar-och-spo...h-30-100g-cast
              Ser ganska intressant ut, förutom att jag inte gillar färgen riktigt men det är inte så viktigt
              Hittar den här för en hundring billigare men då står det att det är haspel men ser ut som exakt samma spö?
              https://www.hylte-lantman.com/abu-sv...100g-haspelspo

Kommentera

Ursprungligen postat av Marrox Visa inlägg
                Någon som har testat på detta spöt? https://www.dogger.se/rullar-och-spo...h-30-100g-cast
                Ser ganska intressant ut, förutom att jag inte gillar färgen riktigt men det är inte så viktigt
                Hittar den här för en hundring billigare men då står det att det är haspel men ser ut som exakt samma spö?
                https://www.hylte-lantman.com/abu-sv...100g-haspelspo
                Har ett exakt sådant själv, fiskat med ca 2 månader nu. Grymt nöjd speciellt med tanke på priset. Lätt svampigt i toppen när man kör tyngre gummibeten (75-90gram), klockrent då jag kör mycket större spinnare och crankbaits/swimbaits/glidebaits för gäddfiske.

Kommentera

Kanske ett Daiwa Lexa som happyangler säljer med bra pris nu?
                  har ingen egen erfarenhet av dessa men ska snart få, skall få leverans under dagen.
                  finns både som downsizer och som allrounder.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mattiaz Visa inlägg
                    Kanske ett Daiwa Lexa som happyangler säljer med bra pris nu?
                    har ingen egen erfarenhet av dessa men ska snart få, skall få leverans under dagen.
                    finns både som downsizer och som allrounder.
                    Ser också bra ut! Berätta gärna hur den känns när du får den

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 701 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04