Ursprungligen postat av Alman
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tävling. Dags att kora den Snyggaste Ambassadeuren.
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av a-jockis Visa inlägg
Den körs stenhårt hela säsongen och servas varje år. En sådan skapelse måste användas!
- Gillar 1
Kommentera
-
Mitt röda bidrag till Tävlingen kommer se annorlunda ut senare i veckan :-)
Röd kullagrad enkelvev och svampskruvar skall på den :-)
Ny bild kommer i veckan :-)Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
Flugfiske är en Livs-stil
2016 har jag blivit Multifrälst
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Alman Visa inläggMin VC Pike med UT Pikeperformance och Inshorevev, stod mellan denna och min lila rocket där allt är kullagrad, UT rellperformence och en beastvev.
Men då raketen inte är helt klar än utseendemässigt tog jag denna rulle.
Har en lika dan till min jerkpinne och kastar som en gud. Den är också lika fullsmetad (UT-trim) som min andra VC i guld.
Har man en gång börjat fiska med dessa rullar så finns det inget bättre. Att dom sen e lättmeckad gör ju inte saken sämre.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av a-jockis Visa inlägg
Riktigt grym rulle!
Har en lika dan till min jerkpinne och kastar som en gud. Den är också lika fullsmetad (UT-trim) som min andra VC i guld.
Har man en gång börjat fiska med dessa rullar så finns det inget bättre. Att dom sen e lättmeckad gör ju inte saken sämre.
- Gillar 2
Kommentera
-
Ursprungligen postat av KeBa Visa inläggMin ambassadeur som i mina ögon är snyggast är min mest moddade, det är även den som alltid är med på fisketuren.
Ambassadeur 2500C,
Kittad för tungt gäddfiske upp till typ 100g beten men håller mig mest under 60g.
Modifieringar enligt nedan.
- Kromat mässingstativ.
- Djup UT-spole med STW 0,28
- Trelagrad, svarvade lager i PEEK med ”oljereservoarer”.
- Dubbellagrat mellandrev och evighetsskruv.
- Lätt linspridare.
- Tre-skivig slirbroms, drev i rostfritt stål.
- Bromsvikter i PEEK.
- C-broms flyttad till vänster gavel.
- Magnetbroms i höger gavel.
- Kullagring i vev är fjäderupphängd och därmed glappfri.
- Vevknopp i åldersbestämd svensk sjödränkt svartek (växte mellan 1650-1750, sen stöttade den en bro)
För den som undrar över vad PEEK är så är det förkortning för Poly Ether Ether Keton, en lite speciell plast.
Mina bromsvikter testades i bänk med riggat stativ, dremel mm för att sedan läggas i aceton i 2 dagar, verkar inte att gå att slita ut.
…och så lite bilder på rulle och modifieringar.
- Gillar 1
Kommentera
-
Mitt lilla bidrag får bli mer hjärta än öga som väljer. En av mina allra första, tror det var min andra av nu ca 12st. Tycker den är sober och diskret elegant på utsidan, är något lite ovanlig att hitta i fint skick numera, samt har en del uppgraderingar på insidan som gör den en fröjd att kasta och fiska med. Den sticker inte ögonen med galna färger och matchar vilket spö som helst.
Allt går i en smal färgskala av krom, borstad aluminium och ljusgrå. Vevknoppar och tumstöd matchar mot spole, gavlar, stativ och stjärnhjul.
Performance mods är UT's bromsstack, UT's spollager, 6.3:1 drevning, 6-pins c-broms, lättat och brotschat linspridardrev, lätt linspridare med keramisk knivbult och som synes den grunda recordspolen. Den är moddad med lätt kust- och älv-fiske i åtanke efter främst HÖ.
Det här är också den av alla mina rullar som går mjukast, den är verkligen som talessättet "veva i smör", den är mjukare än mina Shimano och Daiwor och alla mina andra ambassadeurer.
En slätgavlad ProRocket 5500.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 713 visningar
0 gillar