Jig, T&C, Finesse etc... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jig, T&C, Finesse etc...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Villespinn91 Visa inlägg

Så det spöt klarar ej en totalvikt på 20gram? Mina jiggar har runt 15-20gram totalvikt med jigg ihop
    Jag har inte fiskat med MassBeat eller Stinger Hornet Plus men de som gjort så och sagt ngt om det på FS har nog sagt att klassningen 5-20g är i överkant.
    När jag kände på ett av dem på fiskemässa härom året så upplevde jag dem som mer av ett finessspö som nog kan klara uppåt 20 g om man främst kör spinnare, skeddrag m.m. alltså beten som är i konstant rörelse.

Jiggfiske kan vara lite annat med ibland riktigt långsamt intag med paus och då vill jag gärna ha ett spö med mer toppig aktion för snabba mothugg än jag tror att dessa, uppenbarligen prisvärda ABU-spön har... kanske nån med erfarenhet kan bekräfta?

Beror lite på fiskedjup, avstånd, krokstorlek och sånt men om jag körde jiggar som vägde totalt 15-20g så skulle jag nog välja ett spö korrekt klassat som 5-25g eller 10-30g för abborre.

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

Jag har inte fiskat med MassBeat eller Stinger Hornet Plus men de som gjort så och sagt ngt om det på FS har nog sagt att klassningen 5-20g är i överkant.
      När jag kände på ett av dem på fiskemässa härom året så upplevde jag dem som mer av ett finessspö som nog kan klara uppåt 20 g om man främst kör spinnare, skeddrag m.m. alltså beten som är i konstant rörelse.

Jiggfiske kan vara lite annat med ibland riktigt långsamt intag med paus och då vill jag gärna ha ett spö med mer toppig aktion för snabba mothugg än jag tror att dessa, uppenbarligen prisvärda ABU-spön har... kanske nån med erfarenhet kan bekräfta?

Beror lite på fiskedjup, avstånd, krokstorlek och sånt men om jag körde jiggar som vägde totalt 15-20g så skulle jag nog välja ett spö korrekt klassat som 5-25g eller 10-30g för abborre.
      Aha köpte det i sommar för att ha till åar de planterat ädelfisk i men hade tänkt nu använda det till mitt abborrefiske för både hårdbete och mjukbeten. Funkar det ej jättebra får jag köpa ett till mass beat med högre kastvikt isf

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
      6 svar
      1 755 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Benjamin S  
      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04