problemet är väl att priset skulle gå upp såpass mycket om de flyttade tillbaka tillverkningen ifrån kina och hit. Visst skulle folk köpa dem, men de skulle antagligen inte sälja lika mycket... och allt som oftast så är det ju det som är viktigt.. hur mycket pengar man tjänar. Inte om det går att trolla dem sakta eller inte.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
varför suger "nya" zalt?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Everflowproblemet är väl att priset skulle gå upp såpass mycket om de flyttade tillbaka tillverkningen ifrån kina och hit. Visst skulle folk köpa dem, men de skulle antagligen inte sälja lika mycket... och allt som oftast så är det ju det som är viktigt.. hur mycket pengar man tjänar. Inte om det går att trolla dem sakta eller inte.
Tror att tillverkare och företag biter sig själva i svansen när de vill pressa priserna till varje pris....
Kommentera
-
Ursprungligen postat av KrumelurJa fast Zalt lär ju minskat sin försäljning väldigt mycket de sista åren, massa butiker som inte ens tar in dem längre för att det är så mycket reklamationer.
Tror att tillverkare och företag biter sig själva i svansen när de vill pressa priserna till varje pris....
Kommentera
-
Ursprungligen postat av MJLSant, det är en balansgång. Istället för att flytta produktionen (igen) kan de t.ex. sätta press på fabriken att leverera enligt ursprunglig kvalitet.. En marginell prishöjning har nog ingen stor betydelse om kvaliteten är god.
Edit; Dessutom verkar ju uppenbarligen nya zalten också fånga fisk http://www.fiskesnack.com/fotogaller...id=16772&cid=8 ,den här tog på en specialfärg som delades ut på Värtan Cup -05Senast ändrad av KG?; 2007-01-23, 12:37.
Kommentera
-
Vilket drag, som att öppna pandoras ask. Det är klart att Ni som är missnöjda skall gå till källan (dvs Zalt) och säga Er mening.
Jag har fiskat med Zalt sen de kom och är väl att betrakta som insnöad på dem (jag har inga som helst bindningar till bolaget), och visst har såväl gången som tåligheten varierat mycket genom åren vilket har varit frustrerande. Nu tycker jag mig ha noterat större skillnader mellan wobblers som kom från olika svenska och tyska fabriker än det som kommit från Kina de senaste två åren. Sen har jag kunnat glädja mig åt klara förbättringar med 19cm sen ett halvår tillbaka där gången har förbättrats betydligt. Men att svenskt är bra och kina är skit är att förenkla det väl långt.
Men som sagt, gå på Zalt och uttryck Er mening, det har gjort mer än en gång, jag lovar.
Kommentera
-
Helt rätt KG. Har nog 60-70 stora Zalt av gamla modellen och alla simmar inte direkt bra. Svårt för Jimpa att veta dock då han är född efter att man drog den första tolvan på Zalt.... Peter är medveten om problemet och har kommit en bra bit framåt med kvaliten tycker jag, även om den inte "rullar" fram lika fint som favoritexemplaren. Kommer snart med genomgående tråd och den modell jag sett simmade klart ok. Pga Zaltens form så behövs det nog bara en liten förändring för att sabba gången.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Henrik SSvårt för Jimpa att veta dock då han är född efter att man drog den första tolvan på Zalt....men jag har större zaltgädda än dig
..skämt åt sido..
de zaltaran jag har som är hyffsat gammla de simmar ruggigt bra!!Keep talking about me, You are just making me famous..
MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Henrik SHelt rätt KG. Har nog 60-70 stora Zalt av gamla modellen och alla simmar inte direkt bra. Svårt för Jimpa att veta dock då han är född efter att man drog den första tolvan på Zalt.... Peter är medveten om problemet och har kommit en bra bit framåt med kvaliten tycker jag, även om den inte "rullar" fram lika fint som favoritexemplaren. Kommer snart med genomgående tråd och den modell jag sett simmade klart ok. Pga Zaltens form så behövs det nog bara en liten förändring för att sabba gången.
Kan vi inte skicka hela denna tråden till peter, för även om han såklart är medveten om problemen så kan det ju vara bra att höra vad folk tänker och tycker.
Tror helt klart att Zalt skulle tjäna på att verkligen satsa på gång och kvalite även de de blir 50spänn dyrare.
Kommentera
-
Håller emd krumelur, de är usla.
Att de görs i kina är ju inte i sig ett problem, klart det går att få till kvaliten ändå. Det är ju inte ett speciellt billigt bete, om Peter engagerade sig att verkligen se till att de blev bra så är jag övertygad om att de skulle höja sig.
Som det är idag kan de lika gärna lägga ned skiten så kan vi hoppas på bättre kopior. Att de flytande går bättre är inte konstigt det är alltid lättare få bra gång på ett flytande bete. Det är synd och skam för Zalt har sin givna plats i boxen och många är vi som firat triumfer på Zalt. Minns när jag och Buster fick 46 gäddor i en vik, en vägde under fem kilo alla andra över. Då tyckte man Zalten var bäst. Det är i sitt rätta utförande ett otroligt bra bete. Skärpning Peter!
Kommentera
-
Ha ha, mina Zalt gav inte en gädda när Swim Wizzen regerade på dom goda åren. Ändå var det tidigaste modellerna. Gick precis rakt fram. Med en tillstymmelse till att sligra eller vicka.
Har inte förstått storheten.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 753 visningar
0 gillar