Jag har själv en curado 71HG som jag använder till både spinnare och cranks i vikterna 10g till 25g, där jag tycker den är underbar, och till jiggfiske med 3-4tumsjiggar och 10g-skallar där jag tycker den beter sig nervöst. Jag gör kanske fem klockrena kast men på det sjätte uppstår ett litet skatbo och den proceduren upprepas gång efter gång utan att jag förstår vad jag gör för fel. Kan det vara att det blir för mycket invevad slaklina när jag jiggar?
Hur som helst har ju den nya versionen av rullen kommit ut nu där kastbromssystemet är uppdaterat, är det någon som har några tankar om det eller om rullen i allmänhet? Säljtexten känns spontant rätt överdriven och strösslad med magiskt pulver:
"Digital Control Breaking! Detta betyder att du har ett litet chip som applicerar bromskraft när den känner att spolen är på väg att överspola lina. Nu är det slut på skatbon!"
Hur som helst har ju den nya versionen av rullen kommit ut nu där kastbromssystemet är uppdaterat, är det någon som har några tankar om det eller om rullen i allmänhet? Säljtexten känns spontant rätt överdriven och strösslad med magiskt pulver:
"Digital Control Breaking! Detta betyder att du har ett litet chip som applicerar bromskraft när den känner att spolen är på väg att överspola lina. Nu är det slut på skatbon!"
Kommentera