Jerk nybörjare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerk nybörjare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Jimmiee
    vadå så om du tycker den simmar bra så blir gäddan mer attraherad?
    inte en chans att de är så!hahaha
    bara de rör på sig så finns de chans att de hugger.
    Förstår du verkligen inte vad han menar?
    En bra gång är betets rätta gång, och det behöver inte alltid vara side to side gång, t ex pigen har ju inte direkt någon gjuten side to side gång...

edit: opps du va snabbare
    varför nappar det aldrig?

Kommentera

Ursprungligen postat av jerklimpan
      Välj en rulle i 5000 st då 6000 är för bred å hålla om. Power Pro 0,36 jättebra går med 0,32 också , matrix är för mjuk tycker ja men det är ju en smaksak.
      Fördelen med en 5000 C är den inte går sönder för den har inte IAR men det kan upplevas som störande plus att många har svårt med Högervevade ,rullar.Vilken ambassdör som helst funkar ju i 5000 storlek, dom har bra garnti också. Spö så har lundrens jättefina köp ett med kastvikter 60-120 å max 6 fot det är bra när man är nybörjare spön med lägre kastvikt har en tendens å svampa när du jerkar in betet. Bra beten Buster jerk 3 st i olika färger bra å börja med . Träbeten är kul men inte bättre å mycket dyrare .

Glöm inte tafsar med Bra lås . Ja gör mina egna av 60 ibs Boa funkar kanon. Lycka till.
      Spön på endast max 6 fot? Snarare en smaksak och en fråga om hur lång man är, jag köra ofta med spön runt 7 fot utan problem. När det gäller boa så är det inget jag rekomenderar på tog för klent då jag vatt med om att det gått av ett tantal gånger. Gå upp till minst 75lb om man ska ha den typen av mattrial.

Kommentera

Har testat Fireline, Powerpro, Matrix pro och kör nu med Powerline Extreme.

Tycker alla linor funkat bra UTOM fireline, snärtades av konstant (för mig)

Kommentera

Ursprungligen postat av toxs
          läsa vad jag skriver. Jag säger att det gäller att få en gång på betet som attraherar gäddan = en bra gång. Sen vad du eller jag tycker är en "bra gång" är en annan femma.

//Fred
          okej ,jag förstod de som att betet skulle ha bra gång i dina ögon och där med ger mer fisk.
          sorry.
          Keep talking about me, You are just making me famous..
          MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
          www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Mattias.A
            Ber om ursäkt för ytterliggare en "börja med Jerk" tråd.......

Men nu är det så att jag hade tänkt börja med jerkbait och förutsättningarna är följande:

Rulle blir nån av följande: Cassic 6000, Eon 5600 eller en Daiwa lågprofilare.
            Antar att lågprofilare är lite klen så vilken av dom 2 övriga ska jag spola på flätlina på och vilken dimension, pp 0,36??

Sen så skulle det inte vara fel med ett billigt spö, men vilken kastvikt??
            Har kollat lite på Buster soft, men även funderat lite på forcemaster 20-50g eller 30-90g.

Sen så hade lite tips på 2-3 st bra nybörjare jerkbaits varit kalas.....

20-50 gr i kastvikt ? hahaha..hörru en buster väger 75 typ , och många jerkbaits väger över 100! så satsa på nått med typ 150 gr i kastvikt eller nått..

Kommentera

Ursprungligen postat av Uberola
              Spön på endast max 6 fot? Snarare en smaksak och en fråga om hur lång man är, jag köra ofta med spön runt 7 fot utan problem. När det gäller boa så är det inget jag rekomenderar på tog för klent då jag vatt med om att det gått av ett tantal gånger. Gå upp till minst 75lb om man ska ha den typen av mattrial.

Visst ja har fiskat med Boa i en hel säsong å ja har över 100 fiskedar på ett år den har gått av 2 gånger ena gången för ja hade knytit den fel . Den andra för att den hade hållt för mer än 60 gäddor tycker inte man kan begära mer . Ja vet inte hur mycket pengar du har men fiskar man i en roddbåt som ja gör å är 1¨87 cm lång så vispar man med spö toppen i vattenytan om man har för långa spön. Om man nu inte vill stå å vingla på båtens säten . Allt är ju en vanesak. Flera av mina polare kör med 5,5 fot dom är helnöjda lilla värtan jerk heter det.

Kommentera

Det är

Ursprungligen postat av Jimmiee
                okej ,jag förstod de som att betet skulle ha bra gång i dina ögon och där med ger mer fisk.
                sorry.

lugnt, tror att vi förstår varandra

//Fred

Kommentera

Vad skall du fiska, gädda, gös eller abborre eller något annat?
                  Vilket sort vatten, hav, sjö, älv eller å och vilket vattendjup?
                  Blir så mycket lättare att svara då.
                  How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro
                    Vad skall du fiska, gädda, gös eller abborre eller något annat?
                    Vilket sort vatten, hav, sjö, älv eller å och vilket vattendjup?
                    Blir så mycket lättare att svara då.
                    Efter lite tankeverksamhet från mig, så har jag nog kommit in mer o mer på mindre ytbeten, då jag hellre fiskar aborre än gädda..... kan också bero på alla Bassfilmerna jag kollat på sista tiden....

Så det jag söker är ett spö som passar för ytbeten och småwobblers till abborfisket från land i insjöar......
                    Mvh Mattias o skitfiske på er alla!!!

Kommentera

Kolla med flyfisherman.se och vår allas Push-up, Sjöbjörnen är ett bra jerkspö
                      för abborre, minsta 7cm Slider´n och minsta Buster Jerken (BJ 2) är bra beten för
                      stor abborre tillsammans med ytbeten som Sara Spook.
                      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 740 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04