zalt håller inte mottot! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

zalt håller inte mottot!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• zalt håller inte mottot!

är det bara jag som upplevt att dom nya zalt värkligen suger! dom lossar färg och går som en pinne i vattnet...tror nog att jag ska sluta inhandla dom nya zalt och övergå till swim whizz ist! är det någon mer som lägger ner fisket med dom nya zalt eller har ni inga problem alls med dom?

Ursprungligen postat av és
    är det bara jag som upplevt att dom nya zalt värkligen suger! dom lossar färg och går som en pinne i vattnet...tror nog att jag ska sluta inhandla dom nya zalt och övergå till swim whizz ist! är det någon mer som lägger ner fisket med dom nya zalt eller har ni inga problem alls med dom?
    måste hålla med om att lacken suger och att en dell bara går som en pinne..fast det känns ju skönt och ha ett tio tal gammla zaltar i betesboxen

ang. swim whizz så är den suvären...lite mer yvrigare gång en zalte'n men det gör inte saken sämre!
    Mvh//Robert

Kommentera

Zalt

Tycker att dom går hyggligt men efter en tre,fyra gäddor så är det bara skit kvar. Personligen gillar jag wobblerna när dom börjar bli lite slitna som med bomber exempelvis men Zalts ytbehandling är usel

Kommentera

Jag har en ny zalt i pappegojfärg som blivit duktigt tuggad av gäddor. Men har inget att anmärka på hur färgen håller på den! Däremot "flash" varianterna flagar duktigt...
        Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

håller med

Kommentera

Jag har kört med Zalt så länge de funnits och visst har ytskiktets kvalitet varierat genom åren, ungefär som gången på wobblern som också ändrats och klart förbättrats i den sista utgåvan.
            Zalten är den wobbler som jag fångar isärklass mest och stört fisk med, och jag utmanar den ständigt genom att prova nya grunkor och metoder som sen läggs åt sidan igen. Så för mig är finnishens brister ett surt irritationsmoment i en i övrigt väldigt väl fungerande produkt. Sen finns det de som tycker det är coolt med draglådan full av söndertuggade wobblers.
            www.utreel.com

Kommentera

Dom Zaltar som har bäst ytfinnish är dom tyska genomskinliga där man kan se vikten på sjunkvarianterna.
              How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

menar du zam? den är bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!FIN GÅNG! men jag har bara en
                ??????? Vad var då detta jag hittade i en annan tråd?

Kommentera

har inte en enda ny zalt eftersom jag inte gillar att de knappt simmar.

därför har jag bara gammla zaltar och dom knäcker de ny med häst längder.
                  om ni har chans att köpa någon gammal zalt så slå till på direkten,tycker jag.

Keep talking about me, You are just making me famous..
                  MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
                  www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro
                    Dom Zaltar som har bäst ytfinnish är dom tyska genomskinliga där man kan se vikten på sjunkvarianterna.
                    Kan bero på att det bara är plast med en flashbit i mitten ? Måste vara helt omöjligt att skada "lacken" som i detta fallet är en bit flextejp på dem
                    sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 771 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S