Ugly Stik Muskie Rod - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ugly Stik Muskie Rod

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ugly Stik Muskie Rod

Hejsan. hade tänkt mig att köpa ett nytt jerkbaitspö för de tyngre jerkarna, då mitt piglet 2 spö svampar vid 90 gramms beten.
    Har kollat på Ugly Stik Muskie Rod som hos trumman kostar 890 kr.
    Vad vet ni om detta. Finns det någon känsla i det? Skulle man kunna dänga i väg ett 170 gramms bete utan att det svampar?.

tacksamm för svar.
    MVH

170g, säger bara figrig 6,10

Kommentera

Vet inte så mycket om just den modellen. Men om man tänker på hur dom vanliga Ugly Stick är så lär det nog vara ganska tungt. Men som sagt har aldrig kännt på just det spöt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Holmish
        Hejsan. hade tänkt mig att köpa ett nytt jerkbaitspö för de tyngre jerkarna, då mitt piglet 2 spö svampar vid 90 gramms beten.
        Har kollat på Ugly Stik Muskie Rod som hos trumman kostar 890 kr.
        Vad vet ni om detta. Finns det någon känsla i det? Skulle man kunna dänga i väg ett 170 gramms bete utan att det svampar?.

tacksamm för svar.
        MVH
        Jag köpte ett Stike Pro Contact 6'8'' -180 gram igår. Spöt kommer ut på marknaden till våren, men Söders Sportfiske hade fått in ett fåtal spön redan nu. Det känns väldigt lätt för att vara så pass kraftigt. Mycket fin finish dessutom och helt korkhantag. Det blir invigning till helgen.

Kommentera

Ursprungligen postat av PÅK
          Jag köpte ett Stike Pro Contact 6'8'' -180 gram igår. Spöt kommer ut på marknaden till våren, men Söders Sportfiske hade fått in ett fåtal spön redan nu. Det känns väldigt lätt för att vara så pass kraftigt. Mycket fin finish dessutom och helt korkhantag. Det blir invigning till helgen.
          Sladdrig topp anser jag, sen är ju handtaget framför rullfästet rena skämtet. Men smaken är som baken.

Kommentera

Ursprungligen postat av Uberola
            Sladdrig topp anser jag, sen är ju handtaget framför rullfästet rena skämtet. Men smaken är som baken.
            Sladdrig topp?? Det var väl att ta i. Jag tycker att det har riktigt bra känsla och ändå kastar exempelvis M&E kanonbra. Handtaget framför rullfästen är inget jag har nån nytta av så mig passar det bra med ett litet. Men visst tycker alla olika...

Kommentera

Ursprungligen postat av KG?
              Sladdrig topp?? Det var väl att ta i. Jag tycker att det har riktigt bra känsla och ändå kastar exempelvis M&E kanonbra. Handtaget framför rullfästen är inget jag har nån nytta av så mig passar det bra med ett litet. Men visst tycker alla olika...
              Okej lite överdrivet, men för mjukt är det enligt min smak. För pengarna är det svårslaget däremot.

Kommentera

Ursprungligen postat av Uberola
                Okej lite överdrivet, men för mjukt är det enligt min smak. För pengarna är det svårslaget däremot.
                Spöet är Ok men inte mer. Går inte att jämföra med Lamiglas, Figrig m.m.
                Men det piskar ialla fall buster stiff rejält på rumpan tycker jag.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jompe
                  Spöet är Ok men inte mer. Går inte att jämföra med Lamiglas, Figrig m.m.
                  Men det piskar ialla fall buster stiff rejält på rumpan tycker jag.
                  Jag jämför med mitt Figrig 6"6. CWCs nya är mycket bättre än det. Möjligt att Figrigs 6"10 är bättre? Men jag föredrar att uttala mig om spön som jag använt minst några månader, då kan jag bara betygsätta Figs 6"6a, LF jerk heavy och CWCs 6"8, i mitt tycke är det sistnämnda bäst.

Kommentera

Ursprungligen postat av KG?
                    Jag jämför med mitt Figrig 6"6. CWCs nya är mycket bättre än det. Möjligt att Figrigs 6"10 är bättre? Men jag föredrar att uttala mig om spön som jag använt minst några månader, då kan jag bara betygsätta Figs 6"6a, LF jerk heavy och CWCs 6"8, i mitt tycke är det sistnämnda bäst.

Det spöt från CWC måste jag missat. Låter intressant att CWC skulle ha gjort ett bra spö. Eller iaf ett som faller mig i smaken.

Hittar det inte på deras sida...
                    Senast ändrad av Kiwi; 2006-11-01, 22:40.
                    Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 740 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04