Okuma lågprofil och BromanoDell - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Okuma lågprofil och BromanoDell

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Okuma lågprofil och BromanoDell

Tjena!

Tänkte kolla om någon har erfarenhet av Okumas nya lågprofils rulle...Kommer ju inte ihåg vad den heter tyvärr, men den med 10(!) kullager i tänkte jag på. Känns kanske lite overkill med tio lager i. Större chans att ett går sönder då kanske.

Skulle vara gött om nån visste något om BromanoDells Beta Series 6,3’ 20-100g (tvådelat) också. Eller Beta Series 6,3’ 40-140g.. Kände lite på dem i butik idag men det får man ju inte ut så mycket av. De såg ju fina ut iallafall.

Skriv om ni vet något eller tycker jag ska satsa på andra grejer. Har ju rätt fin rabatt i "min" butik o det är ju skönt att kunna få service direkt om det skulle hända någonting.
    Men är det skitgrejer så får jag ju kolla på något annat.

//Marcus

Jag har ett Beta Series 6,3' 40-140g som jag är grymt nöjd med. Det är ett av få jerk spön som jag har testat som det faktiskt är både kul att fighta fisk med men ändå går att kasta tunga drag med.

Rullen har jag tyvärr ingen erfarenhet av...

Kommentera

Okuma har väl blivit lite bättre på senare vad jag har hört, men jag tror fortfarande inte dom håller toppklass... 10 lager är ju säkert bra, men frågan är väl vad det är för kvalitet på lagrena... Ungefär som att tro att en digitalkamera med 9 MP skall ta bra kort, bara för det är så mkt MP.... Men så är det ju inte.

Till Jerk skulle jag satsa på en robust rulle, finns många trådar om olika modeller... Du får nog svar här snart också

Lycka till med köpet Marcus!
      Mvh Benny

Kommentera

Okuma har iaf. tidigare använt sig av lite billigare lager i sina rullar. Jag har en liten Metaloid frambromsad som lagren börjar vara utnötta på. Gången har blivit lite "grov" i rullen. Har dock fiskat riktigt mycket med den rullen.

Men Okumas lågprofilare ser onekligen intressant ut. Finns både som vänster och högervevad. Följer med 2 st spolar med olika linkapacitet. VS-200 heter den om jag inte minns galet.

I USA såg jag att den går på ca. $129, men vid det priset är det frågan om det inte finns bättre alternativ.
        Lite konstigt i USA att Okuma ligger så högt i pris, här i Sverige är det ju ett lågprismärke.
        Senast ändrad av Da_Moose; 2006-08-29, 08:39.
        Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Det finns bättre och det finns sämre grejer än okuma. De billigaste prylarna ska man nog akta sig för, men annars så har jag bara goda erfarenheter av deras rullar.
          Jag tycker inte att "det-populära-märket-som-alla-ska-ha" , som kostar 3 gånger mer är 3 gånger så bra.
          .
          !!!!!

Kommentera

De okumarullar jag fiskat / fiskar med funkar väldigt bra. Det jag kan säga om 10 kullager är väl att det inte spelar någon roll med 6 eller 10 beroende på vilka lager som används.

Kommentera

Ursprungligen postat av Arnenym
              Det finns bättre och det finns sämre grejer än okuma. De billigaste prylarna ska man nog akta sig för, men annars så har jag bara goda erfarenheter av deras rullar.
              Jag tycker inte att "det-populära-märket-som-alla-ska-ha" , som kostar 3 gånger mer är 3 gånger så bra.
              .
              Helt rätt, jag tycker inte att priset för en Daiwa haspel på 3000:- i Sverige är försvarbart när samma rulle kostar 1000:- eller strax under i USA.
              På en dyrare Okuma så skiljer det bara några hundralappar från USA till Sverige, iaf. de få gånger jag kollat.

Min Okuma Metaloid var jag jättenöjd med, slirbromsen var helt perfekt och rullen hade jämn gång. Men när jag hade fiskat 2 år med den så var det som om lagren började ge upp, jag har sparat den som reservrulle nu.
              Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Ursprungligen postat av kungg
                Jag har ett Beta Series 6,3' 40-140g som jag är grymt nöjd med. Det är ett av få jerk spön som jag har testat som det faktiskt är både kul att fighta fisk med men ändå går att kasta tunga drag med.

Rullen har jag tyvärr ingen erfarenhet av...
                Vad kostar ett sånt spö?

Kommentera

hmm har hört gott om en okuma interceptor eller liknande
                  bf

Kommentera

Okej..

Har ju redan en Ambassadeur TCG 5001C som jag dänger jerks med.. Men den känns inte helt 100 faktiskt. Lagren börjar kärva etc..
                    Tänkte att det vore skönare med en lågprofilare.
                    Har ju iofs full bytesrätt om det inte känns bra med Okuman.

Nån som kan tipsa om en annan lågprofilsrulle som ni vet håller måttet för jerkfiske?
                    Eller så köper jag helt enkelt en JB. Haha, sjukt velig nu.

Ingen mer som har koll på spöt?
                    Tack så länge!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 736 visningar
                    0 gillar