Exklusiva jerkspön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Exklusiva jerkspön

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av JerkHunter
    Funderar på att köpa ett Diamondback,Figrig eller något liknande dyrare jerkspö.
    Undar om det är någon som kan ge bra tips vilket ja ska köpa?
    Vill ha någon som klarar o dänga tex en M&E, altså lite tyngre beten.

Ja kika på diamondback ser ju jättefina ut men ja skulle aldrig köpa dom. Dom är ju för långa man får ju stå på stege Å jerka .
    6 fot tycker ja är max men det är ju en smaksak som allt annat .
    Ja skulle hellre välja nåt juste spinnspö typ edge 8,6 fot så man kan kasta heil tail med . Ja har märkt det att kastlängderna inte blir så bra med jerkspöt å stora mjukisbeten.

Kommentera

Tror det blir Figgen.-Fredrik: Funderade på köpa ett chopperspö till HT och mjukisbeten, men det skulle passa mig bättre med ett heavy jerkspö,för jag kan inte kasta Så många över 100g på mitt nuvarande jerkspö, så ja köper hellre ett nytt jerkspö så jag kan kasta M&E mfl. Än ett spinnspö för HT och mjukisbeten, som jag inte kan jerka med, och då känns det bättre me en fig. Du har helt rätt jag tycker också 6 fot är max men ett spö på 6´10 är ju inte så stor skillnad.

Kommentera

Ungefär 25cm längre!

Kommentera

Ursprungligen postat av jerklimpan
          Ja kika på diamondback ser ju jättefina ut men ja skulle aldrig köpa dom. Dom är ju för långa man får ju stå på stege Å jerka .
          6 fot tycker ja är max men det är ju en smaksak som allt annat .
          Ja skulle hellre välja nåt juste spinnspö typ edge 8,6 fot så man kan kasta heil tail med . Ja har märkt det att kastlängderna inte blir så bra med jerkspöt å stora mjukisbeten.

Det mesta av Diamondback 6,9" -spöts extra längd ligger i handtaget, så skillnaden på klingans längd framtill är inte speciellt stor i jämnförelse med de flesta andra kortare jerkspön. Den extra längden på handtaget gör det lättare att kasta riktigt långt. Att spöt är extra långt märks knappt, bara possitivt i min mening (är själv bara medellång).

Diamondback-spöt är riktigt trevligt men tyvärr lite halvtaffligt utfört (trista standard detaljer), mitt pajjade tyvärr efter 9 gäddor (måndags-ex, slarvigt limmat). Skulle iof sig vara kanon att bygga ett fränare spö med bättre ergonomi, balans osv... baserat på diamondback-klingan.
          www.mag.nu

Kommentera

Så figgen 6´10 är alltså 205cm?! det är iof lite för lång då jag är ca 175. NC- där har du en kul grej och göra,bygg spöt grymt!

Kommentera

Bästa, skönaste jerkspöt jag kännt är ST.Croix PM 6' 1-5oz, men det är kraftigt underklassat. Lätt och superkänsligt! Finns många fina spön, men i stort sett alla upplevs som svampiga i jämnförelse. Ca 1000kr på muskyshop, och ytterligare en knapp tusenlapp att få det skickat till sverige. För mindre än 2000kr kan man äga ett av universums grymmaste jerkspön. Har fiskat med mitt under några år, och i början kändes det som lite mycket. Men ju mer man fiskar med det och fiskar in sig desto mer övertygad blir man om det faktum att inget annat spö kommer i närheten - styggaste spöt!
              Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

ok st.croix e ju också rätt grymma men jag vill inte skicka efter från staterna. Men jag vill veta hur långt 6´10 fot är?

Kommentera

ok st.croix e ju också rätt grymma men jag vill inte skicka efter från staterna. Men jag vill veta hur långt 6´10 fot är?
                  Ca 183cm långt...

Kommentera

Tur det! Blev lite fundersam när bobbler sa 25 cm! men om det bara är 3 cm mer så e ja 90% på att d blir en fig.

Kommentera

Närmare 207 cm får jag det till
                      Att fiska är ju faktiskt riktigt kul!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 741 visningar
                      0 gillar