6´ Kinetic Stockholm jerk. (up to 125 g) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

6´ Kinetic Stockholm jerk. (up to 125 g)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Szaaz Visa inlägg
    Så går ju inte säga.. Beror helt på hur spänd lina man har, har man sträckt lina hela tiden så lossnar den inte, beror inte på spöt kompis..

Klart det beror till en viss del på spöet.
    Har man sträckt lina så arbetar nog bromsen ganska mycket och därmed böjs spöt, och böjs inte spöt tillräckligt mycket blir det hårdare drag i käften på gäddan eller vad man nu fiskar, därmed sliter man lättare ut fiskens mun varvid betet kan lossna lättare.

Kommentera

Helt ok som nybörjarspö. Dock är det rätt kass kvalite på det. Mina spöringar började släppa ganska snart efter köpet. Det kommer inte ta lång tid innan du köper något annat.

Kommentera

Jag tycker klingan på mitt är helt ok. Vart lite överaskad faktiskt, köpte det som förstaspö och tänkte att gillar jag det(jerk) får jag köpa ett nytt juste spö sen. Men det har fungerat helt ok. Kvallan är dock som andra nämnt undermålig. Har oxå vart tvungen att limma toppöglan och fippla lite me rullfästet som va lite slappt. Det fungerar dock bättre med min 5061jb, vet inte om den har kraftigare fäste än daiwan jag använde från början.

piz
        När drar vi?

Kommentera

Ursprungligen postat av almqvist Visa inlägg
          kanske ett järnrör har rullfäste... tror inte gäddungen har förstått charmen med fiske det ska kännas att det sitter nåt i andra änden enligt mitt tycke ska inte vara för styva grejor..

styva saker har man bara i sängen med kärringen
          Det är med ett styvt spö man känner att det är nåt i andra änden! Ett mjukt spö dämpar bara knyckarna, men med ett styvt spö känner man varenda liten rörelse från fisken. Enligt mig
          Skitfiske alla

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
          6 svar
          1 764 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Benjamin S