App, app, app Mankan G. Vanligtvis anser jag dig kunnig och balanserad men här har du slirat loss en del. Du går ut med brösttoner om att folk ska läsa den medföljande manualen och det är väl en vettig uppmaning och i stort delar jag dina åsikter - den mekaniska kastbromsen är ingen bra lösning för att slippa övervarvning eller andra skatboproblem. MEN - i de manualer som följt med mina rullar så kallar ABU ratten för en mekanisk broms, som ska skruvas åt så att betet först med en lätt knyck fås att dala mot marken. Att idiotförklara den som LÄST manualen och följer dess råd och använder samma beteckning på vredet är lite väl magstarkt.
För övrigt kan jag som gammal språkpolis bara konstatera att en orsak aldrig beror på något. På fint språk kallas det tautologi, på svenska "tårta på tårta"
Kunde bara inte låta bli. Men jag gillar och respekterar dina kunskaper om rullar så keep up the good work...
Skit fiske!
Gösta
Som kanske lider av en viss debattabstinens ännu efter nio år som pensionär från jobbet som politisk redaktör...
För övrigt kan jag som gammal språkpolis bara konstatera att en orsak aldrig beror på något. På fint språk kallas det tautologi, på svenska "tårta på tårta"
Kunde bara inte låta bli. Men jag gillar och respekterar dina kunskaper om rullar så keep up the good work...
Skit fiske!
Gösta
Som kanske lider av en viss debattabstinens ännu efter nio år som pensionär från jobbet som politisk redaktör...
Kommentera