Daiwa Viento? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Viento?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Daiwa Viento?

Håller på att spåna lite på vad jag skall köpa för rulle till mitt kommande jerk fiske. Vill kunna använda den till lite spinn oxå med tyngre wobblers och drag. Är Daiwa viento något att ha? Någon som är bättre på det än jag angående kvalite och funktion?

En rulle gjord för lätt spinnfiske (bassfiske), mao inte lämpad för annat än det lättare jerkfisket.

Kommentera

Ok. Låter som jag själv hade känslan av. Är det någon rulle som är speciellt bra för jerk fiske? I en pris klass mellan 800-2000 kr som du rekomenderar. Mvh Jocke

Kommentera

provkörde min viento idag och kan säga att den är alldeles för liten för tyngre jerkar, passar däremot perfa för spookar å lilla buster jerken... är lite synd att fishit säger att den är den bästa jerkrullen som finns då den troligtvis inte kommer palla särskillt länge med tyngre jerks

Kommentera

Det var info som är guld värd. Stort tack. Hoppas du är nöjd med rullen ändå och att den kommer ge dig hjälp att få mycke fisk ändå. Ha en bra fiske sommar. Mvh Jocke

Kommentera

rullen var som en dröm, min första spinnrulle, lyckades inte få ett enda trassel men det lär väl komma det med. passade perfekt med push-up ltj:t...

Kommentera

Ursprungligen postat av El_Kebabo
              rullen var som en dröm, min första spinnrulle, lyckades inte få ett enda trassel men det lär väl komma det med. passade perfekt med push-up ltj:t...
              Du kommer att märka att bromsen är mycket jämn och fin på Daiwas rullar, det är ju en massa bromsbrickor som sitter i den.

Jag har tagit flera gäddor just över 5 kg på min Fuego L, den är i samma storlek som Viento men snäppet dyrare, runt $250 tror jag att jag fick hosta upp i USA. Vienton ligger på $200 tror jag det var.
              Och långt kastar det också om man ställer in bromsen rätt. Är bara hur nöjd som helst med min lilla röda rulle på mitt svart-lila/rosa Walker spö. Är som en färgklick bland fiskeutrustningarna.....
              Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

låter bra, har ite plockat nån gädda på den än blev bara borrar igår så har inte fått användning för bromsen än. hoppas den ska komma till användning imorrn tänkte ut å spooka lite gädda...

Kommentera

Jag har fiskat me Viento L sedan den kom till svergie, och då har jag kört jerkbait med den. Till en början så fiskade jag mest med lite lättare beten (upp till 100g) men nu dänger jag även cobb cd å dawgs med den. Den funkar bra men man känner att den passar nog bäst med beten upp till 100g.

Bromsen är super på den rullen, funkar lika fint att drilla pb-gäddor som småborre med den=)

MvH

Mackan

Kommentera

Ursprungligen postat av J.Ausmark
                    Ok. Låter som jag själv hade känslan av. Är det någon rulle som är speciellt bra för jerk fiske? I en pris klass mellan 800-2000 kr som du rekomenderar. Mvh Jocke
                    jag skulle nog köpa en "trimmad" rulle av någon av grabbarna som håller på med Abu rullarna, hoppas att någon av dom duktiga snart skriver till dig i din tråd. dom kan säkert plocka ihop en rulle som kommer passa perfekt till det du söker. tror det är FRB och UT som är bra på att fixa rullar, men jag är inte säker. det är ju endel användare på FS och spinnfisket har jag knappt sysslat med på 3år=)
                    Senast ändrad av këff; 2006-07-20, 20:28.
                    Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 716 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04