Beteshink - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Beteshink

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag har 3st hinkar och kör uteslutande me hinkar i båten. I kajaken blir de 2st 3730 lådor. Kommer även införskaffa mej en till hink då jag tycker de är helt suveränt. Hänger mina hinkar på utsidan av båten så tar dom ingen plats i båten. Har en hink till jerkbait, en till gummi, och en till resten. Med den nya så kan jag dela upp tailar och vobblers i varsin hink.

Kommentera

Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
      Ja. Hinken kan välta, är otymplig att bära och hoppar och far på grabbräcket om det går lite sjö. På fördelssidan så torkar betena utan flytt, nu plockar jag ur alla använda beteslådor ur väskan och vädrar ur med locket öppet.
      Det är enkelt löst med 2st öppningsbara buntband som man drar åt runt relingsröret och hinken så sitter den som berget även i hård sjö, har testat mina i kulin och ca metern vågor och de satt som de skulle ;-)

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
        Det är enkelt löst med 2st öppningsbara buntband som man drar åt runt relingsröret och hinken så sitter den som berget även i hård sjö, har testat mina i kulin och ca metern vågor och de satt som de skulle ;-)
        Har du bild på detta så uppskattas det!

Kommentera

Ursprungligen postat av Bollen Visa inlägg
          Har du bild på detta så uppskattas det!
          Nix men det är bara att dra banden runt rören och runt krokarna på hinken så den låses fast mot röret, sedan när den ska bort så öppnas banden för att användas nästa gång, har samma på mina ankarhinkar som sitter på relingen med och det håller mycket bra.

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
            Nix men det är bara att dra banden runt rören och runt krokarna på hinken så den låses fast mot röret, sedan när den ska bort så öppnas banden för att användas nästa gång, har samma på mina ankarhinkar som sitter på relingen med och det håller mycket bra.
            Jo det klart det finns lösningar på det, men för min del är det redan för mycket prylar att släpa ner till båten och olika moment som måste gås igenom innan jag är ute på vattnet. Genom att ha alla beten och mindre prylar i en enda väska blir det något färre akrobatiska övningar nere på bryggan när man ska i och ur båten med elmotor, batteribox, spön, håv, ekolod etc.

Kommentera

Jag använder hink till de flesta av mina stora gummibeten med paddel. Tycker det är bra för när de ligger i lådor så blir de lätt krokiga och går dåligt i vattnet.

Kommentera

Ursprungligen postat av Lundblom Visa inlägg
                Jag använder hink till de flesta av mina stora gummibeten med paddel. Tycker det är bra för när de ligger i lådor så blir de lätt krokiga och går dåligt i vattnet.
                Jag tänker precis tvärtom, hänger dom så blir dom sneda men i lådan kan man förvara dom utsträckta.

Kommentera

Köpte mig precis en beteshink, fick i alla mina gäddbeten
                  sålänge jag skippade dubletter och sånt som jag aldrig använder.
                  Och eftersom jag aldrig haft stingers/offsetriggar på gummibetena
                  utan endast en shallowskruv när jag haft dom i lådorna så visste
                  jag inte riktigt hur jag skulle hänga dom, men då kom jag på att
                  jag hade massa 1.5mm svetstråd till övers och gjorde små krokar.
                  Detta kanske hjälper er andra som också endast riggar betena med shallowskruv. (bild)

Click image for larger version

Name:	beteshink 4.jpg
Views:	1
Size:	109,9 KB
ID:	1786689

Name:	beteshink 3.jpg
Views:	1
Size:	74,9 KB
ID:	1786690

Name:	beteshink.jpg