Abborre spön? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abborre spön?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Me_pps Visa inlägg
    Då söker du ett Illex Black Ops eller ett Black Shadow...
    Precis vad du eftersöker, förra årets modell nedsatt på Söders
    Tack för tips! Har läst gott om dem här och där men Illex The Artist kostar dock mer än jag vill betala för ett spö... Vad gäller Black Shadow så blandade jag en stund ihop den med ett Sportex Black Arrow som El-Ge sportfiske sa följande om:

"...Hela Sportex Black Arrow serien har en väldigt toppig aktion, men en väldigt markerad ryggrad som kommer relativt fort efter den mer känsliga toppen..."

Och det låter ju precis lagom... tyvärr har den utgått. Finns en ny Arrowserie (G2) men det kan vara ngt helt annat. Nåja, får allt pröva mitt Yasei AX Trout först.
    Senast ändrad av anteman; 2018-01-12, 15:26.

Kommentera

https://www.fiskesnack.com/forum/sho...ortex-Air-Spin

Köp airspin av Peter. Äger ett själv och är grymt nöjd med det till mitt fiske efter borre. Illex The Artist är det ända som slår det spöt då det kommer till material och känsla. Peter är för övrigt väldigt kunnig och har ett fint rykte inom sportfiskekretsar i GBG. Tror Peter släpper detta till ett bra pris och du kommer inte ångra dig snarare tvärtom.

Kommentera

Köpte ett lucky john under black friday. 7,4' 7-24gr. Har inte hunnit fiska med det men kan säga att det andas kvalité och lite kul med trä på rullfästet vilket är skönt format.

Kommentera

Jag har ett Westin W3 Finesse TC 7-21 g 7.1’ som väntar på att invigas, kompletterar då mitt dropshotspö Dragon Fishmaker II 3-18 g 8’. På den lite tyngre sidan har jag ett SG Bushwhacker XLNT2 10-40 g 7’ för jiggskallar runt 20-25 gram med lite mer gösriktning, dock tagit abborre PB på det, klart usel kvalitet jmf med ovanstående spön.

Kommentera

Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
            jag ett SG Bushwhacker XLNT2 10-40 g 7’ för jiggskallar runt 20-25 gram med lite mer gösriktning, dock tagit abborre PB på det, klart usel kvalitet jmf med ovanstående spön.
            byt om du tycker det...finns alldeles för lite fisketid för att kasta bort en del av den på halvtaskiga.... eller halvbra spön...
            Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Jo det är sant. Men det passar in när jag fiskar lite tyngre eller djupare än normalt, och som rent gösspö även om jag oftast går på vertikal i insjöarna.

Kommentera

3000-5000kr är mer än jag vill ge för ett spö och Peters Airspin är ett spinnspö... om än säkert ett kanonspö. Pegu 78 får gärna berätta mer om sitt spö efter test och jag hoppas att holden blir så nöjd med sitt Westin att det duger även åt mig...

För övrigt kan nog ett back-up spö för sällsamma gösfisken få vara "så där" i min bok, gillar SG för pengen, de ger inte lyxkänsla i utförande alla gånger men ofta ganska trevliga klingor... hellre så än tvärtom om ni förstår. Med det är klart gillar man custombyggen eller Illex och Sportex dyrare spön så är SG en bit ned...

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                  3000-5000kr är mer än jag vill ge för ett spö och Peters Airspin är ett spinnspö... om än säkert ett kanonspö.
                  Sportex airspinn är ett haspelspö. Daiwa steez är multi bara för att klargöra det. T800 grafit samt lindningen på airspin ger ett bra mycket bättre spö än dom flesta spön som nämnts i tråden. Plånboken styr så är det ju men är man kräsen så är både dom två exemplaren peter säljer bland det bästa du kan hitta. Lycka till med ditt köp.

Kommentera

Jaha, ja bilden på spinnspöt lurade mig! Som sagt troligen Ferrarispön (snygga spön såg jag!) medan jag fortfarande funderar på Renault, Opel, eller t.o.m. Audi.... å då bör man veta att den största skillnaden mellan de senare sannolikt stavas presumtiv och upplevt kvalitet samt image...

Fast ja det finns nog dyra skillnader även i klingans egenskaper.
                    Senast ändrad av anteman; 2018-01-13, 00:34.

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                      Jaha, ja bilden på spinnspöt lurade mig! Som sagt troligen Ferrarispön (snygga spön såg jag!) medan jag fortfarande funderar på Renault, Opel, eller t.o.m. Audi.... å då bör man veta att den största skillnaden mellan de senare sannolikt stavas presumtiv och upplevt kvalitet samt image...

Fast ja det finns nog dyra skillnader även i klingans egenskaper.
                      Nu förstår jag? Det handlar om vilket spö som ser bäst ut när ägaren poserar på instagram eller youtube?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 718 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04