Ursprungligen postat av _Ekman_
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Abborre spön?
Collapse
X
-
Har ett ags 7,1 10-30. Fiskat med spöt kanske 8-10 pass. Skulle väl inte kalla mig en spörecencent av rang direkt men jag upplever spöt definitivt inte mjukt. Det känns väldigt lätt, snabbt och rappt. Säger kanske inte så mycket men det är så jag upplever det. Främst använt det till borre och gös men har fått ett tiotal gäddor på mellan 6-9,5 kilo och det går alldeles galant att bända hem större bifångster. Detta inlägg säger väl kanske inte så mycket men jag är supernöjd med mitt. Det lirar fint ihop med min metanium mgl 151 xg. Har inget att anmärka på vare sig kvalité eller finish, känns välbyggt helt enkelt. Holkarna passar perfekt och har inte rört sig en millimeter för mig. Att kasta 10 g går men sweetspot ligger högre tycker jag. Känns lite "påkigt" med dom lättare betesvikterna. Ska testa rödingvertikal med spöt i sommar, tror det kan funka fint till det med.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av RichardO Visa inläggHar ett ags 7,1 10-30. Fiskat med spöt kanske 8-10 pass. Skulle väl inte kalla mig en spörecencent av rang direkt men jag upplever spöt definitivt inte mjukt. Det känns väldigt lätt, snabbt och rappt. Säger kanske inte så mycket men det är så jag upplever det. Främst använt det till borre och gös men har fått ett tiotal gäddor på mellan 6-9,5 kilo och det går alldeles galant att bända hem större bifångster. Detta inlägg säger väl kanske inte så mycket men jag är supernöjd med mitt. Det lirar fint ihop med min metanium mgl 151 xg. Har inget att anmärka på vare sig kvalité eller finish, känns välbyggt helt enkelt. Holkarna passar perfekt och har inte rört sig en millimeter för mig. Att kasta 10 g går men sweetspot ligger högre tycker jag. Känns lite "påkigt" med dom lättare betesvikterna. Ska testa rödingvertikal med spöt i sommar, tror det kan funka fint till det med.
Låter fint. Ska sitta en metanium mgl på min med. blir att ja beställer ett. Tack för orden
Kommentera
-
Ursprungligen postat av _Ekman_ Visa inläggpratade nyss med sportfiskeprylar och ja sa ja ville ha ett spänstigt spö för abborre och sa att ja lurade på ett Westin W3 Finesse-T TC 7'1''
eller ett Daiwa Prorex AGS 712MFB 2 pcs 10-30g och ja sa att ja läst nånstans att nån tyckte AGS`en va mjuk och han sa tvärtom att han
fann westinaren betydligt mjukare än AGS`en vilken han sa förövrigt va bland dom skönaste spö dom sålt på länge. ALLA DESSA JÄVLA VAL!Senast ändrad av RUSTY HOOK; 2018-03-12, 23:04.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av harlequine Visa inläggÄr det någon som har tips på haspelspö utan mjuk topp runt 7,4-8 fot som kostar UNDER tusenlappen???
Kommentera
-
Ursprungligen postat av harlequine Visa inläggÄr det någon som har tips på haspelspö utan mjuk topp runt 7,4-8 fot som kostar UNDER tusenlappen???Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av harlequine Visa inläggÄr det någon som har tips på haspelspö utan mjuk topp runt 7,4-8 fot som kostar UNDER tusenlappen???
Då kan ett SG Black Savage Spin 7'7" kanske funka? Lätt spö, kändes inte så toppig i ryggraden/aktionen i butik, är toppen/spetsen lite mjuk så kan du ju fimpa 3" i toppen så har du ett 7'4" spö med styvare topp men hyfsat djup aktion, custom made by harlequine!Senast ändrad av anteman; 2018-03-13, 18:26.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av anteman Visa inläggJust ett sånt spinnspö jag söker för borren, toppen ska vara så pass styv eller "bärig" att en liten knyck med handleden flyttar jiggskallen, ingen mjuk DS-topp ellr liknade alltså. Däremot får det gärna ha en djupare aktion när det belastas. Här ovan sa nån att Westins TC är ungefär "toppigt progressivt" och de låter inte helt fel, tvärtom för mig i alla fall, fast "endast" 7'1"...
Då kan ett SG Black Savage Spin 7'7" kanske funka? Lätt spö, kändes inte så toppig i ryggraden/aktionen i butik, är toppen/spetsen lite mjuk så kan du ju fimpa 3" i toppen så har du ett 7'4" spö med styvare topp men hyfsat djup aktion, custom made by harlequine!
Med haspelspön blir det knepigare. Då de flesta haspelspön görs för mer ''finesseiga'' applikationer och rätta mig gärna om jag har fel, men blir inte klingor lite långsammare(vad som enligt många uppfattas som mjukare) av det att ringarna monteras undertill?
Ang haspelspö så tror jag darts har en kompetent 30g klinga.
EDIT: F ö så skulle du anteman gilla mitt poison adrena, snabb som fa-an...dock lite över budgeten runt-1000-lappen :/
- Gillar 1
Kommentera
-
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 718 visningar
0 gillar