Ursprungligen postat av EuroPike
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Abborre spön?
Collapse
X
-
Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
-
man behöver inte vara nån Einstein för att inse att både aktionen och känslan blir lidande på en klinga där man gör väggarna dubbelt så tjocka på nästan en dm mitt på...än värre på ett fyrdelat där det blir på tre ställen...Senast ändrad av byggarn; 2018-03-10, 14:41.Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av byggarn Visa inläggman behöver inte vara nån Einstein för att inse att både aktionen och känslan blir lidande på en klinga där man gör väggarna dubbelt så tjocka på nästan en dm mitt på...än värre på ett fyrdelat där det blir på tre ställen...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av byggarn Visa inläggman behöver inte vara nån Einstein för att inse att både aktionen och känslan blir lidande på en klinga där man gör väggarna dubbelt så tjocka på nästan en dm mitt på...än värre på ett fyrdelat där det blir på tre ställen...
Kommentera
-
Svårt att argumentera mot att man tappar känsla med flerdelade spön.
Dock finns det idag förvånansvärd många delade spön med grymt känsla. Så pass bra att många odelade spön inte hänger med.
Det finns ju fler faktorer som påverka som i sin helhet kan skapa mediokra odelade och superkänsliga flerdelade.
Det börjar med de valda carbomattor, deras limning, hur fibrarna läggs- över val av ringar, rullfästet, själva bygget t.ex. hur mycket lim och tape som finns under rullfästet, hur delarna fästa i varandra, hur mycket kontakt ringarna ha, vilken lina osv.osv.
Har både delade och odelade spön, bl.a, två Daiwa Tatula till borre och lätt jigg. Ett delat i mitten, ett odelat. SVF blank som Zillion- eller Prorex AGS. Daiwas blanc through rullfäste. Skillnaden är inte märkbar, känsligheten är grym. ( Dock ej exakt samma då ett är ett M och det andra ett MH spö.)
Kommentera
-
klart det beror på materialet också.....tar ju hellre ett delat spö med en riktigt bra klinga än ett odelat med halvbra....allra helst ett odelat med riktigt bra klinga dock...Never let your memories be greater then your dreams...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av byggarn Visa inläggallra helst ett odelat med riktigt bra klinga dock...Instagram: mattiasandersson90
Bara ett kast till...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av harlequine Visa inläggTycker känslan är bra på flugspön som är fyrdelade. Borde inte skilja mot spinn.
Ställ dig å jigga med ett flugspö och å återkom gärna
Kommentera
-
men ja kan ha fel såklart
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 741 visningar
0 gillar