Abborre spön? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abborre spön?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tycker just rullfästet gör halva spöt! Vad är det du ogillar? Att man håller pekfingret mot aluminium?

Click image for larger version

Name:	IMG_5465.jpg
Views:	2
Size:	929,3 KB
ID:	1786270

Kommentera

• Ursprungligen postat av KN Visa inlägg
      Tycker just rullfästet gör halva spöt! Vad är det du ogillar? Att man håller pekfingret mot aluminium?

[ATTACH=CONFIG]98669[/ATTACH]
      Ja, dels det att det skaver lite men också det att det börjar glappa efter ett tag så man får spänna det hela tiden.
      Inte hela tiden men flera gånger per fisketur så att säga.
      Vissa rullar funkar det sämre med, vissa bättre.

Men totalt sett är det ett mycket trevligt spö. Saknar mitt, även om jag intr använde det så mycket I slutet.
      Ingen fisk är chans för fisk.
      https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
      https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

• jag har ångest, klarar man av 20gram till borrespöt eller kommer man få ångest över det. ja menar en 10gram skalle med en 3" relax är 17 gram

Kommentera

• Ursprungligen postat av .art Visa inlägg
          Jag har ett BFT Microwave Jigger 8' och är väldigt nöjd med den.

Det är mitt favoritspö faktiskt och fiskar med den mer än något av mina andra spön.
          Den har en liknande knöl vid rullfästet som spöet du länkade i första inlägget.
          Den knölen kanske ser obekväm ut men den är faktiskt så bra att hålla i att det känns fel att fiska med ett spö som inte har en sådan när man har vant sig.
          Hur är det spöt då? Snabbt och styvt med en mjuk jiggntopp? Är den toppen bra, lagom eller lite för mjuk och/eller "lång"? Kastar du 25g skallar med det eller klarar det max 20g+jigg?

Kommentera

• Nu har jag ändrat mig igen!!
            Va på sporting igår.
            Kände på gunki chooten s210 m,helt sjuk känsla i det!!
            Lätt,lagom toppigt,bra ryggrad och otroligt känsligt!!
            Stort habegär vill ja lova.
            Hur som hällst hinner ja fundera lite till undertiden jag sparar lite pengar.
            Slog iaf till på en shimano casitas 151,känns riktigt skön till ett bra pris.

Kommentera

• Ursprungligen postat av _Ekman_ Visa inlägg
              jag har ångest, klarar man av 20gram till borrespöt eller kommer man få ångest över det. ja menar en 10gram skalle med en 3" relax är 17 gram
              Nu vet jag inte vilket spö du har ångest kring men är det ett spö till "allt" så förstår jag... man, jag fixar inte 3-12m 2,5-4" jiggar med ett spö, kör 2-4 kit givet omständigheter...

Kommentera

• Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                Nu vet jag inte vilket spö du har ångest kring men är det ett spö till "allt" så förstår jag... man, jag fixar inte 3-12m 2,5-4" jiggar med ett spö, kör 2-4 kit givet omständigheter...
                tänker på spö i allmänhet faktiskt. jag är ute efter ett spinnspö till jiggar som inte är sladdrigt som en kokt nudel. undrar om 20 gram kommer göra mig tillfredställd

Kommentera

• Ursprungligen postat av _Ekman_ Visa inlägg
                  jag har ångest, klarar man av 20gram till borrespöt eller kommer man få ångest över det. ja menar en 10gram skalle med en 3" relax är 17 gram
                  Enligt mig gör man inte det. 30gr behövs.
                  15-20gr skalle är ju inte ovanligt.

Man vill väl kunna köra 15gr skalle och 4" jigg med?
                  Är ju inte väldigt stort för abborre?

I mitt fall är det ofta djupt och/eller strömt och då är 20gr skalle med en Mcrubber Bass 28gr totalt.
                  Kör det på ett 5-20spö om du vill men är det ett Perception så blir du begränsad

7-28gr är lagom.

Destrada som det pratas om nu är 14-35gr men det är ju ett 10-30gr spö. Lite som FKP-Gear D3 skulle jag säga.
                  Till viss del rätt så lika spön faktiskt. Jävla Lubbe, nu när jag tänker på det så är de faktiskt rätt lika I aktionen och känslan.

Destrada är ju lyxigare och känns bättre men aktionen är ju rätt lik.
                  Ingen fisk är chans för fisk.
                  https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                  https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

• Ursprungligen postat av joens Visa inlägg
                    Enligt mig gör man inte det. 30gr behövs.
                    15-20gr skalle är ju inte ovanligt.

Man vill väl kunna köra 15gr skalle och 4" jigg med?
                    Är ju inte väldigt stort för abborre?

I mitt fall är det ofta djupt och/eller strömt och då är 20gr skalle med en Mcrubber Bass 28gr totalt.
                    Kör det på ett 5-20spö om du vill men är det ett Perception så blir du begränsad

7-28gr är lagom.

Destrada som det pratas om nu är 14-35gr men det är ju ett 10-30gr spö. Lite som FKP-Gear D3 skulle jag säga.
                    Till viss del rätt så lika spön faktiskt. Jävla Lubbe, nu när jag tänker på det så är de faktiskt rätt lika I aktionen och känslan.

Destrada är ju lyxigare och känns bättre men aktionen är ju rätt lik.
                    Där sa du nåt. Har hört mycket gott om FKP-Gear D3. Dock hittar ja det inte nånstans :<

Kommentera

• Tyvärr är kvalitén sådär på draugen, har haft två, en smällde av mig en kontakt med näckros och det andra sprack rullfästet på.
                      Inga märkvärdiga komponenter i spöt, känns som ett spö från Kina. Dock lätt o mysig aktion

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 718 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04