Ursprungligen postat av Williamgurebo
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vilken multirulle är bäst av dessa?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Williamgurebo Visa inläggjag köpte ett billigt spö: MPP 9fot -120 spinn
och en billig rulle: MAx toro 51 5,3:1
Kommer fiska med detta tills jag vet vara jag vill fiska, eftersom jag inte har en smaksak. som alla svarar på allt: "det är en smaksak" blir så trött
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Williamgurebo Visa inläggjag köpte ett billigt spö: MPP 9fot -120 spinn
och en billig rulle: MAx toro 51 5,3:1
Kommer fiska med detta tills jag vet vara jag vill fiska, eftersom jag inte har en smaksak. som alla svarar på allt: "det är en smaksak" blir så trött
Jag köpte min första multirulle i somras och sökte lite innan för att se om det var nåt man skulle passa sig för. Jag insåg att jag inte kan läsa mig till vad som passar mig så jag köpte en Amba C4 eftersom alla tyckte att Amba var bra skit, för att se om jag gillade den. Och det gör jag. Hittills. Man kan inte läsa sig till en subjektiv känsla, så är det bara.
Kommentera
-
Det är bra att du köpt dig en rulle, då är steg 1 avklarat.
Det är när du fiskat ett tag med rullen som "smaksak" aspekten kommer.
Du kan uppleva följande:
Rullen är för stor/liten
Utväxlingen är för hög/låg
Rullen är för lätt/tung
Rullen låter för mycket
Rullen känns plastig
Rullen är kall att hålla i
Och så vidare, det är ju bara du som vet vad du vill ha, det är lite som att fråga vilken bil du ska köpa. Vissa vill kanske ha en Dodge RAM eller en Ford Mustang GT medans en annan vill ha en Mercedes eller en Volvo.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Williamgurebo Visa inläggVar i fiskebutiken idag. Beasten var trög och äcklig när man ändrade bromsen(bromsen som väljer hur mycket gäddan ska få dra vid napp) Sen var kastknappen annorlunda. Vevkänslan var okej. Revo toro beast vann alla tester när de gäller att vrida och trycka på knappar, sedan vet jag inte hur det är och fiska med rullarna
Det ska inte vara någon skillnad på hur den känns att veva med oavsett hur hårt slirbromsen dras åt. Om det var nu den du menade. Alla rullar oavsett fabrikat fungerar på samma sätt. Många misstar den lilla ratten innanför veven för en broms. Om det var den du drog åt så är även den samma konstruktion på alla multirullar. Den används för att centrera spolen i chassit.
Men om du hittat en rulle som du trivs med så är väl det bra. Kul. Själv gillar jag den inte alls. En smaksak som sagt.Senast ändrad av Mankan G; 2017-10-31, 15:09."Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr
Kommentera
-
Kul att du kom till skott!
Men snälla nån, att bli trött på att folk här säger att det "är en smaksak" - när det är frågan om just en smaksak!
Många gånger konkreta tips men även dessa är färgade av tipsarens smak, kan knappast bli på annat sätt. Tänk att du hade frågat om vilken SUV du ska köpa - hade du då förväntat dig ett och samma svar från alla här, t ex
"Köp en X-3". Punkt. ??
Läser du svaren här på nytt i lugn och ro så förstår du (?) att vi tycker om olika, prioriterar olika och därmed köper olika... vad du kommer att gilla bäst är helt enkelt omöjligt för oss att svara på eftersom vi i svaren utgår från vad VI själva känner, tycker, upplever och prioriterar...
Lycka till med multifisket!
Kommentera
-
Du TS , det viktigaste är att du kör med multi istället för haspel. Välkommen in i multi-träsket! Häls //T
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 736 visningar
0 gillar