Favorit spinnerbait - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Favorit spinnerbait

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Favorit spinnerbait

Hej!
    Jag har precis kollat klart på senaste avsnittet av pike fight. Det bästa fiskeprogrammet jag sett!!
    Idag fiskar jag mest med Jerkbait och gummibeten och skulle gärna vilja testa andra typ av beten. Fisket efter gädda med spinnerbait verkar väldigt effektivt. Jag är därför intresserad av att köpa mig ett par spinnerbaits. Tänkte höra med er vilka som är era spinnerbaits favoriter?

//Björn

Den här tråden skall jag följa med intresse. Köpte precis 3 spinnerbaits från Söders efter att ha sett PikeFight och var ute och testade i söndags. Det högg på en ABU Mörrum 52g Silver i alla fall. Den var dessutom på rea på Söders.
    Click image for larger version

Name:	vs171016-002.jpg
Views:	1
Size:	286,4 KB
ID:	1785816

Kommentera

har tagit ett par mindre gäddor på 12-g varianten av denna variant från trulinoya på aliexpress. Kvalitetsmässigt riktigt bra. En har jag fått på mörrum Spinnerbait jr blåsilver, har även testat da Bush Spinnerbait som är lite skönare (mindre tungvevat) än mörrum enligt mig men också lite mindre.

Kommentera

Sportfiskarnas webbshop hade/har för övrigt tokrea på ge fan i våra vatten Spinnerbait. 39spänn.

Kommentera

SG Da'Bush är ett underbart spinnerbait, lättkastat och bra

återgår alltid till det även om jag har massvis med andra spinnerbaits

underbart att kunna kasta in vart som helst utan att fastna

Kommentera

Aldrig fått en fisk på spinnerbait däremot klassiska större gäddspinnare eller musky spinnare

Kommentera

Kan rekommendera rocknroll baits hans spinnerbaits är grymma !

Kommentera

+1 på DaBush även om jag ogillar SG som företag. Rimligt prissatt dessutom. Mörrum Spinnerbait är också ok och fiskar lite djupare. Jag har provat flera amerikanska muskybeten men de har alla för grova krokar för min smak. Jag fördrar syntetmaterial som flashabou och silikon i kjolen. Naturmaterial som bucktail och fjäder fiskar lika bra men håller inte i närheten lika länge som syntetmaterialen.

Det tar ett tag att lära sig drilla fisk på ett spinnerbait. Konstuktionen med grov enkelkrok riktad rakt uppåt kräver en speciall teknik. Det som funkat bäst för mig är att nita till mothugget hårt och rakt uppåt för att sedan bestämt veva in fisken med konstant press och låg spöföring. Pumpa inte!!! Spö med en rejäl ryggrad och Power handle på rullen är en bra grej. Kommer gäddan upp och skakar huvudet över vattnet är risken stor att kroken släpper. Ha en polare redo med stor håv redo och håva direkt. Det är inget finlir.

Kommentera

M/G spinnerbait är min favorit!
                  Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Jag passar på att rekommendera Spinnerbaits från sf lures. Nu är jag iofs färgad eftersom jag känner Jakob som gör dessa, men det är grymt fina beten. Effektiva är dom också. Vårt fiskegäng har flera 10+ på hans Spinnerbaits.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    271 306 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13