Bästa handsken vid spinnfiske?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa handsken vid spinnfiske??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bästa handsken vid spinnfiske??

Har grymma problem med mina nävar och kyla, alldeles för många år i verkstan och vibrationer har gjort att minsta kyla gör mina fingrar vita o okänsliga.
    Måste därför använda handskar......

Har nu ett par BFT neopren handskar med tunt fleece foder, domfunkar väl ok men det kanske finns något bättre därute som jag missat.
    Tunna, så varma som möjligt åtsittande och vattentäta är det som gäller.

De här har jag kört med!

Billig, fodrad och helt vattentät. Du får mycket för pengarna

Kommentera

Frugans måg säljer skyddsutrustning så jag har i princip obegränsad tillgång till handskar av olika slag från Tegera m fl. Men mina absolut bästa handskar vid vinterfiske, för pilljobb i garaget o s v är ett par från det för många förhatliga Biltema. De är nu några år men jag tror att det är dessa: http://www.biltema.se/sv/Bygg/Arbets...05-2000038572/

Edit: Som alltid, köp minsta möjliga storlek! Fingertuttar som sticker ut är ett elände vid jobb med handskar...
      Senast ändrad av Gösta; 2017-08-23, 17:18.

Kommentera

Dessa har jag och är skitnöjd :-)

http://www.biltema.se/sv/Bat/Ovrigt/...ar-2000020895/
        Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
        Flugfiske är en Livs-stil
        2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Ursprungligen postat av Joakim000 Visa inlägg
          Ja den var billig och möjligen vattentät, kan jag tänka mig att pröva när jag slitit ut de 2 par vattentäta jag har i dag... ett par av dem, Tegera har greppsida i skinn, ger bra grepp å slitstarkt men blött skinn blir "kallt" och torkar långsamt...

Kommentera

Efter att ha provat mängder med olika varianter (BFT neopren, Imax "vattentäta", yllevantar etc.) så har jag fastnat för dessa och har använt dom ett par säsonger:
            http://www.biltema.se/sv/Bygg/Arbets...78-2000035860/

Om man inte måste ha ett par handskar som är helt vattentäta ( vilket inte många arbetshandskar som dessutom går att fiska med är) så tycker jag att dessa är en av de bästa kompromisserna. Dom är varma och så länge det inte hällregnar så är du också torr om händerna. Det blir nästan ingen kondens i dom i.o.m. att textildelen inte är helt tät och dom är hyggligt smidiga. Dom är också såpass billiga att man kan ha flera par ifall man ändå är tvungen att köra ner näven i sjön för att greppa en fisk...

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
              Ja den var billig och möjligen vattentät, kan jag tänka mig att pröva när jag slitit ut de 2 par vattentäta jag har i dag... ett par av dem, Tegera har greppsida i skinn, ger bra grepp å slitstarkt men blött skinn blir "kallt" och torkar långsamt...
              Den är helt vattentät faktiskt. Har en tunn plastfilm mellan fodret och det yttersta lagret.
              Däremot om du råkar få in vatten inuti handsken så blir den aldrig torr igen. Det andas ju inget.. Men dem kostar ju bara 99kr så då kan man ju köpa flera par att ha med sig.

Jag är mycket nöjd med den! Den sitter tajt också så man har kvar känslan med rullen vid multifiske.

Kommentera

Ursprungligen postat av Joakim000 Visa inlägg
                Den är helt vattentät faktiskt. Har en tunn plastfilm mellan fodret och det yttersta lagret.
                Däremot om du råkar få in vatten inuti handsken så blir den aldrig torr igen. Det andas ju inget.. Men dem kostar ju bara 99kr så då kan man ju köpa flera par att ha med sig.

Jag är mycket nöjd med den! Den sitter tajt också så man har kvar känslan med rullen vid multifiske.
                du köper dom på byggmax för 70:-......
                Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Här kommer gratisreklamen:

Kör på BFTs fleece handskar med öppna fingrar. Trodde först inte på dom men så länge man inte kör ner dessa i vattnet så håller dom värmen helt perfekt.

Kommentera

som sportfiskare borde vi alla skippa fleecekläder helt....

Senast ändrad av byggarn; 2017-08-24, 08:31.
                    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 713 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04