PowerPro eller Fireline ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

PowerPro eller Fireline ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• PowerPro eller Fireline ?

Vilken är bäst till haspel, PowerPro eller Fireline? eller är dom likvärdiga. Har använt Fireline sedan länge men funderat på att prova PowerPro. Nån som har erfarenhet av dom båda och vill dela med sig?
    Skitfiske på er!

tycker att fireline lägg upp sig bättre på haspel men gillar powerpro mer endå.körde emd powerpro när jag fick min 15+gäddatycker dom är lika bra
    Keep talking about me, You are just making me famous..
    MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
    www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Har inte testat PowerPro men däremot TufLine som sägs vara snarlik. Föredrar TufLine framför Fireline, priset är rätt också.

Kommentera

Ursprungligen postat av Atraxz
        Vilken är bäst till haspel, PowerPro eller Fireline? eller är dom likvärdiga. Har använt Fireline sedan länge men funderat på att prova PowerPro. Nån som har erfarenhet av dom båda och vill dela med sig?

Har du en shimano rulle från 500 kr å uppåt så använd power pro håller mycket bättre å fransar inte upp sig som fireline , däremot bygger den mer på spolen 0,23 är väll som nylon 0,35 .

Har du abu rulle kör fireline för abu rullar har avsevärt sämre linuppläggning allafall min erfarenhet å fireline är ju platt å passar därför bättre.

Kommentera

Gillar Power Pro skarpt! Ser skum ut när den är sträckt, men är underbar att fiska med och håller suveränt bra! Har inte haft anledning att testa Fireline än!
          Den som har flest prylar när han dör vinner!

Kommentera

Spiderwire Stealth is the shit. I princip samma lina som PP men den bygger mycket mindre och är billigare. Grym lina. Jag har kört Fireline innan och var inte direkt missnöjd med den men jag kommer inte att gå tillbaka till FL efter detta.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kolnej
              Har inte testat PowerPro men däremot TufLine som sägs vara snarlik.
              Enda skillnaden är att de PP och Tuf-Line har olika ytskikts-behandling..

Kommentera

Power pro på stora rullarna (multiplikator + sotra hasplar) och fireline på ul-grejorna.

Kommentera

Ursprungligen postat av henrikno
                  Spiderwire Stealth is the shit. I princip samma lina som PP men den bygger mycket mindre och är billigare. Grym lina. Jag har kört Fireline innan och var inte direkt missnöjd med den men jag kommer inte att gå tillbaka till FL efter detta.
                  Håller med till fullo, Spiderwire är en ofantligt mycket bättre lina än FL, oavsett haspel eller multiplikator.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gäddracer
                    Power pro på stora rullarna (multiplikator + sotra hasplar) och fireline på ul-grejorna.
                    Jag kör PP på UL med. 0.10 på UL-spöet och 0.14 / 0.16 på Havsöringsspöet.
                    En kanonlina även till UL! Men det är säkert bara en smaksak.

Spiderwire är väl en hel del dyrare än både PP och FL om jag inte minns helt fel?
                    Den som har flest prylar när han dör vinner!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 741 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04