Problem med Minnkota Powerdrive V2 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med Minnkota Powerdrive V2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Problem med Minnkota Powerdrive V2

    Hej!

    Har fått problem med min elmotor och tänkte se om någon har råkat ut för något liknande.
    Jagade gädda vid ett grund och hade ankrat med elmotorn, efter en stund så släpper ankringsfunktionen automatiskt. Detta upprepar sig många gånger trots batteribyte i fjärrkontrollen.

    Någon som har en teori om vad som kan ha hänt?

    Mvh

  • #2
    Har du Facebook så gå med i gruppen som jag länkar till i signaturen, där finns mycket Minn Kota användare och även folk från Comstedt finns representerat där..
    Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

    Kommentera


    • #3
      Går med omgående! Stort tack

      Kommentera


      • #4
        Jag hade samma problem och då var det bara kontakten som hade ärgat lite.

        Kommentera


        • #5
          Har samma problem med min elmotor. Har inte fått någon klarhet i var problemet är...

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Mabo Visa inlägg
            Har samma problem med min elmotor. Har inte fått någon klarhet i var problemet är...
            Samma här.

            Kommentera


            • #7
              Finns nog fler orsaker.... Börja med att kolla kontaktytor om nu ärg kan vara problemet som nämns ovan. I mitt fall (förra motorn) så tappade jag ankringen och hade då också problem med styrningen, den ville inte lyda knappkommando. Kollade kablar, mätte spänning (ok), bytte batteri och efter tips från MK i USA så mätte jag amperförbrukningen på styrmotorn som var alltför hög (=trög styrning) så jag bytte styrenheten (housing assembly) å då fungerade den på nytt.

              Kan ju vara Gps-enheten som givit upp... Comstedt borde kunna svara på hur och i vilken ordning man kan felsöka?

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Team CTM Visa inlägg
                Har du Facebook så gå med i gruppen som jag länkar till i signaturen, där finns mycket Minn Kota användare och även folk från Comstedt finns representerat där..
                För oss som inte har Facebook, kan du komma med något förslag på vad felet kan vara istället?

                / HenkeW

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
                  För oss som inte har Facebook, kan du komma med något förslag på vad felet kan vara istället?

                  / HenkeW
                  Nä så tipsade om där mycket kunskap finns istället i fall inte problemet löses här i tråden. Jag hade en Terrova tidigare som tappade spot-lock i riktigt hård vind på Vättern, men då berodde det på liten batteribank och tunna kablar.
                  Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                  6 svar
                  1 691 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Benjamin S  
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                  2 336 svar
                  266 498 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg barnmorskan  
                  Startad av Nito, 2015-07-22, 18:53
                  15 svar
                  2 358 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Fisketrassel  
                  Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                  892 svar
                  142 323 visningar
                  16 gillar
                  Senaste inlägg MathiasJK  
                  Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                  1 046 svar
                  196 401 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Villespinn91  
                  Arbetar...
                  X