Eller en Daiwa rulle, vilket som
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Phazer Pro II
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av stahre87 Visa inläggSka göra det lätt för dig, och hjälpa dig sätta ihop ett set som kommer vara väldigt mycket spö/rulle för pengarna. Ett set som är relativt allround (läs abborre, gös, regnbåge lättare gäddfiske, havsöring) alltså vanligt "Svensson fiske" om man får kalla det så.
Jag tolkar det som att du har en budget upp till max 2000kr vilket är rätt bra, du får mycket skoj för pengarna.
Som flera redan sagt finns det allt för många lite halvt oseriösa säljare,(långt ifrån alla) men många enligt egen erfarenhet i små fiske butiker, gärna kombinerade med typ annat som säljs, typ fiske-fritid o järnhandel som inte har vidare koll... Bättre att lita på dom som använt prylarna o bildat en egen uppfattning som är samlad på ett forum för likasinnade.
Vilken e-butik du väljer spelar ingen roll. Men kan gå i god för att denna åtminstone är mycket bra.
Köp ett http://www.happyangler.se/sv/fiskesp...po/p/3116605/t
Daiwa Prorex instegsmodell som är otroligt mycket för pengarna. Tänker det upp till 25G o 8" långt.
Sen köper du http://www.happyangler.se/sv/fiskeru...lle/p/1142620/
I storlek 2500
Släng med en firleline lina också, http://www.happyangler.se/sv/linor/f...ina/p/1114633/ i dimension 0,15
Så har du mycket för pengarna och saker du inte kommer behöva eller vilja uppgradera efter sommaren
Var och titta på 5-25G 8" i butiken och verkar vara något som kan passa mig om jag inte går upp till 10-40, beroende på hur mjukt 5-25G var (svårt att komma ihåg exakta detaljer).
Kan slänga på lina själv, men då får man ju köpa en hel rulle (beroende på vad det kostar i butik då och om dom kan spola på lina). Kan ju i för sig behöva sätta på ny när den gamla blir för kort (om det händer).
Ja Daiwa funkar också, typ ninja eller en OKUMA t.ex CEYMARSenast ändrad av Broken arrow; 2017-06-17, 08:23.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av stahre87 Visa inläggSka göra det lätt för dig, och hjälpa dig sätta ihop ett set som kommer vara väldigt mycket spö/rulle för pengarna. Ett set som är relativt allround (läs abborre, gös, regnbåge lättare gäddfiske, havsöring) alltså vanligt "Svensson fiske" om man får kalla det så.
Jag tolkar det som att du har en budget upp till max 2000kr vilket är rätt bra, du får mycket skoj för pengarna.
Som flera redan sagt finns det allt för många lite halvt oseriösa säljare,(långt ifrån alla) men många enligt egen erfarenhet i små fiske butiker, gärna kombinerade med typ annat som säljs, typ fiske-fritid o järnhandel som inte har vidare koll... Bättre att lita på dom som använt prylarna o bildat en egen uppfattning som är samlad på ett forum för likasinnade.
Vilken e-butik du väljer spelar ingen roll. Men kan gå i god för att denna åtminstone är mycket bra.
Köp ett http://www.happyangler.se/sv/fiskesp...po/p/3116605/t
Daiwa Prorex instegsmodell som är otroligt mycket för pengarna. Tänker det upp till 25G o 8" långt.
Sen köper du http://www.happyangler.se/sv/fiskeru...lle/p/1142620/
I storlek 2500
Släng med en firleline lina också, http://www.happyangler.se/sv/linor/f...ina/p/1114633/ i dimension 0,15
Så har du mycket för pengarna och saker du inte kommer behöva eller vilja uppgradera efter sommaren
Det här kittet med en Black Savage 20g är nog jäkligt "smutt":
Klingan i det spöt är förvånansvärt bra. Spöt är mycket lätt och kastar lätta beten med bravur. Dock har spöt ett kamouflage-handtag man ev. kan störa sig på.
(Vet en fiskeguide som fick låna ett spö ... och aldrig lämnade tillbaka det.)
Rullen har jag aldrig känt på men lär funka. Bromsen har en onödigt hög styrka, men det gör ju liksom inget. (Men inget man behöver.)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jonasby Visa inläggOm han vill förenkla kan ju jag göra det liiiiite mer komplicerat
Det här kittet med en Black Savage 20g är nog jäkligt "smutt":
Klingan i det spöt är förvånansvärt bra. Spöt är mycket lätt och kastar lätta beten med bravur. Dock har spöt ett kamouflage-handtag man ev. kan störa sig på.
(Vet en fiskeguide som fick låna ett spö ... och aldrig lämnade tillbaka det.)
Rullen har jag aldrig känt på men lär funka. Bromsen har en onödigt hög styrka, men det gör ju liksom inget. (Men inget man behöver.)
Kommentera
-
Så får återkomma hur det gått
Blev Daiwa Prorex 5-25G 8 fot och OKUMA CEYMAR 30 Provkasta det igår och betet hamnar rätt precist (när jag upptäckte hur man siktar med spöt ). Körde med 12G och det hamna 2/3 meter bort utan jag behövde ta i som en idiot (gamla behövde man ta i rätt bra för att ens komma 2/3 meter med 12G),
Blev en 0,17 tjock smoke lina.
Rullen är betydligt bättre, blir annat flyt att veva in betet (är lite rullmotstånd i rullen i sig, men går i alla fall jämt). Flätlina fungerar ju rätt bra, gillade tidigare det lite svampiga i nylonlinan, men flätlinan tycker jag känns bättre och tål mer (Märktes när man fastna i någon vass eller gräs/alger). Sen bromsen är bra mycket bättre, lättare att ställa in lagom motstånd (där den gamla behövde man dra åt rätt hårt på vissa beten som rörde sig mycket i vattnet).
Dock ingen fisk blev det
Tackar för all hjälp, nu ska jag ha riktigt skitfiske
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av Hepper22 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2024-11-09, 20:27 -
-
av PattePerchSöker inringat bete. Tror det heter svartzonker mcrubber tail med färgen mcspeed. Tacksam för hjälp...1 Foto
-
2024-11-02, 14:20 -
-
av Benjamin SNu har jag fått hem min Loongze Airlite B101 Air. Jag säger inte det här ofta, men det här är ett måste...1 Foto
-
2024-10-30, 11:47 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 723 visningar
0 gillar