Fantasista Beast 8,6" -150gr - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fantasista Beast 8,6" -150gr

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Du lär nog gå upp i klassning om du tänker kasta 150g, på 150g modellen blir förmodligen för ansträngt

Kommentera

Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
      Du lär nog gå upp i klassning om du tänker kasta 150g, på 150g modellen blir förmodligen för ansträngt
      Tror tyvärr det jag med, så får fundera lite. Kanske kan åka och klämma på ett -225g å se hur det känns.

Kommentera

Ursprungligen postat av grovsnus Visa inlägg
        Lite sent svar men spöt är inköpt och tycker att det är riktigt bra!
        Tidigare fiskade jag med ett Svartzonker black series 8,3 fot -150gr som jag var nöjd med men kanske saknade lite känsla så ville prova något nytt.

Kastlängderna är ganska lika förutom med lättare beten under 50gr som jag inte tyckte gick så bra att kasta med black series spöt men går mycket bra med Beast.
        Känslan vid napp upplever jag är betydligt bättre med Fantasista Beast. Dom få hugg jag fått senaste tiden har känts av mycket snabbare.

Gällande vikten så är det inget jag har reagerat över men å andra sidan så har jag nog aldrig fiskat med ett riktigt lätt spö.
        Använder samma rulle som tidigare vilket är en Revo Toro Beast 50 och den passar mycket bra på Fantasista Beast spöt och fiskepass på 6-7 timmar med den kombon är inga problem.

Är ju dubbla priset för ett Fantasista Beast men jag tycker att det var värt det.
        Jag har gjort ung samma resa men istället för Fantasia blev det ett Verdict. Jo jag vet att det är i klassen under Fantasia. Jag tycker fortfarande att SZ BS är en riktigt bra serie. Speciellt med tanke på priset så är de i världsklass. Men just Mc Rubber and Tail är lite väl okänsligt för min smak nu när jag har mitt Verdict att jämföra med. Trots en högre klassning, 180 gr vs 150 gr så är Verdict känsligare och klarar beten ner mot 50 gr klart skönare. Bägge klarar lätt 180 gr. I mitt fall är även prislappen likvärdig då jag hann köpa mitt Verdict när Söders reade ut det för 900 kr. Hade jag inget att jämföra med så skulle BS fortfarande vara mitt förstahandsval upp till 1200 kr eller så.
        "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

Kommentera

Jag håller med om att black series är ett bra spö speciellt till den prislappen. Men man är ju alltid sugen på att testa nya saker så då fick det bli ett köp.
          Skulle jag köpa ett spö för ca tusenlappen så hade det nog blivit ett McRubber & Tails även om det är lite okänsligt till skillnad från tex Fantasista.

Vad gäller betesvikterna så är de största betena jag kastar Pig shad och McRubber med något pärsonsänke på ibland så jag hamnar som mest på 110-120gr. Det tycker jag räcker. Det går säkert att kasta lite tyngre men det känns som att det räcker där. Har dock aldrig provat så det är bara en uppskattning från min sida.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
          6 svar
          1 728 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Benjamin S  
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04