Fantasista Beast 8,6" -150gr - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fantasista Beast 8,6" -150gr

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fantasista Beast 8,6" -150gr

Hej,

Fiskar idag med en Revo Toro Beast som sitter på ett Svartzonker black series McRubber & Tails 8,3" 40-150gr men man är ju alltid sugen på nya saker och då är det framförallt spö jag tänker på.

Finns det någon här som har testat ABU Fantasista Beast 8,6" -150gr och har något att säga om de?
    Det börjar ju krypa ner i pris nu så man är sugen på att köpa men tänkte först höra vad ni har för åsikter om spöt.

Har sökt men inte hittat något vettigt om just det här spöt.

Mvh

Hepp får väl köpa ett och testa.

Kommentera

Vad tycker du om spöt?

Kommentera

Har inte hunnit köpa det ännu tyvärr. Blir nog nångång nu under semestern. Återkommer med ett utlåtande då.

Kommentera

Hunnit känna på spöet än? Ska torrvifta i butik, men är nyfiken på hur det presterar i vattnet? Ganska tungt, vad det verkar?

Kommentera

Lite sent svar men spöt är inköpt och tycker att det är riktigt bra!
            Tidigare fiskade jag med ett Svartzonker black series 8,3 fot -150gr som jag var nöjd med men kanske saknade lite känsla så ville prova något nytt.

Kastlängderna är ganska lika förutom med lättare beten under 50gr som jag inte tyckte gick så bra att kasta med black series spöt men går mycket bra med Beast.
            Känslan vid napp upplever jag är betydligt bättre med Fantasista Beast. Dom få hugg jag fått senaste tiden har känts av mycket snabbare.

Gällande vikten så är det inget jag har reagerat över men å andra sidan så har jag nog aldrig fiskat med ett riktigt lätt spö.
            Använder samma rulle som tidigare vilket är en Revo Toro Beast 50 och den passar mycket bra på Fantasista Beast spöt och fiskepass på 6-7 timmar med den kombon är inga problem.

Är ju dubbla priset för ett Fantasista Beast men jag tycker att det var värt det.

Kommentera

Ursprungligen postat av grovsnus Visa inlägg
              Lite sent svar men spöt är inköpt och tycker att det är riktigt bra!
              Tidigare fiskade jag med ett Svartzonker black series 8,3 fot -150gr som jag var nöjd med men kanske saknade lite känsla så ville prova något nytt.

Kastlängderna är ganska lika förutom med lättare beten under 50gr som jag inte tyckte gick så bra att kasta med black series spöt men går mycket bra med Beast.
              Känslan vid napp upplever jag är betydligt bättre med Fantasista Beast. Dom få hugg jag fått senaste tiden har känts av mycket snabbare.

Gällande vikten så är det inget jag har reagerat över men å andra sidan så har jag nog aldrig fiskat med ett riktigt lätt spö.
              Använder samma rulle som tidigare vilket är en Revo Toro Beast 50 och den passar mycket bra på Fantasista Beast spöt och fiskepass på 6-7 timmar med den kombon är inga problem.

Är ju dubbla priset för ett Fantasista Beast men jag tycker att det var värt det.
              Den kombon skall jag oxå införskaffa
              Har ju "lillebror" kombon med Fantasista Beast 7,9 -100g med en Revo Beast på
              Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
              Flugfiske är en Livs-stil
              2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Hur är klassningen på 8'6 spöt, tar den lätt 140g eller är det att ta i?

Tänker ev kasta en del 120-140g beten men vill ogärna gå på -225g modellen...

Kommentera

Enligt fränstam är det lite överklassat och 150-200g perfekt

Kommentera

Ja 225g modellen är säkert helt okej om majoriteten av betena väger 140-200g men jag är mer sugen på ett spö som tar mellan 80-150 typ utan att 150g ska kännas som att spöt får för mycket.

Redan bränt så mycket pengar på "fel köp" så vill inte kasta ännu mer i sjön

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 728 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04