St. Croix Avid X haspel abborre?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

St. Croix Avid X haspel abborre??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• St. Croix Avid X haspel abborre??

Hejsan! Eftersom jag inte får tag i ett gunki shigeki 3-12g 6,2 fot så letar jag vidare i djungel. Och har sneglat på detta spö https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...axs70mlf2.html
    Hnågon som har erfarenhet utav detta med dessa gram?

Hej jag har kört Gunki Shigeki och Avid X till abbore. Avid x spöna är i mitt tycke finare och läser du vad sportfiske prylar har skrivit så tycker dem att runt 20 är ok, vilket känns rimligt med St Croix klassning.

Kan tillägga att både st croix och Gunki överklassar sina spön. Mitt 5-18 kastade lätt 30gram, precis som mitt Avid X spö klassat till 18gram kastar 30.

/Apan

Kommentera

O, för jag har även kikat på gunki iron-t som alternativ, men lutar åt ett st croix då, ska åka in och titta på det ikväll inne på söder då, !

Kommentera

Ursprungligen postat av Fock_it Visa inlägg
        O, för jag har även kikat på gunki iron-t som alternativ, men lutar åt ett st croix då, ska åka in och titta på det ikväll inne på söder då, !
        Jag kör med ett sånt och är störtnöjd! Det är känsligt och fint samtidigt som det hivar iväg det mesta ordentligt. Men överklassat skulle jag inte säga att det är, små lätta drag hanteras perfekt med total kontroll även om det klart kan hantera även vikter uppåt 20g utan problem, men sweetspoten ligger nog som det angivits.
        Men det klarar bra påfrestningar, på mitt första kast med spöt klev det på en gädda på 10,1kg (se avataren...)och spöt kändes inte ens nervöst.......
        Senast ändrad av Sigfuss; 2017-05-12, 07:06.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sigfuss Visa inlägg
          Jag kör med ett sånt och är störtnöjd! Det är känsligt och fint samtidigt som det hivar iväg det mesta ordentligt. Men överklassat skulle jag inte säga att det är, små lätta drag hanteras perfekt med total kontroll även om det klart kan hantera även vikter uppåt 20g utan problem, men sweetspoten ligger nog som det angivits.
          Men det klarar bra påfrestningar, på mitt första kast med spöt klev det på en gädda på 10,1kg (se avataren...)och spöt kändes inte ens nervöst.......
          Iron -t eller st croix? ;0)

Kommentera

Iron -t eller st croix? ;0)
            Sorry, hjärnar ramlade tydligen ur skallen......St Croix Avid X är det jag har.

Kommentera

Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg

Kan tillägga att både st croix och Gunki överklassar sina spön. Mitt 5-18 kastade lätt 30gram, precis som mitt Avid X spö klassat till 18gram kastar 30.

/Apan
              Då är väl spöna underklassade?

Kommentera

Hur rapp är toppen? Är den styv eller sladdrig?

Kommentera

Hej igen åk in och ta med dig det spö du känner att du har svårast att släppa hem.

Kommentera

Hur rapp är toppen? Är den styv eller sladdrig?
                    Jag upplever den som känslig och mjuk men ändå stabil, motsägelsefullt men jag gillar normalt en styv topp och jag är fullt nöjd med den på Avid X trots att den är så känslig att den förmedlar minsta lilla nafs från fisken.
                    Nu har inte jag använt spön i den här prisklassen tidigare så jag är kanske bara slagen av hur bra spön egentligen kan vara och jag har inte använt Gunki spöt alls så jag kan inte jämföra dom riktigt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 718 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04