Svartzonker Signature 8'6 40-140g, bra elr anus? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svartzonker Signature 8'6 40-140g, bra elr anus?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Svartzonker Signature 8'6 40-140g, bra elr anus?

Som rubriken så undrar jag hur zonkers signature spinnspö är, alltså 8'6 40-140g. Går lite i tankarna om ett nytt "inte vara rädd om" spö, därav vill jag inte betala många tusen.
    Men jag har ägt jerk versionen å den var på tok för styv för de jag kastar (Kastar upp till 120g~) så är halv rädd att detta spöet är likadant?

Elr borde man satsa på nya serien som är lite billigare men kanske bättre anpassad för de jag kastar och hade tänkt å göra med spöet
    Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Jag köpte ett beg nyligen för en mindre summa.
    Det är ju lite sladdrift när man jerkar lite tyngre saker men kastar 30gr jigg och 100gr tail. Tyngre har jag inte så det kan jag inte prova

Tycker inte det är överdrivet styvt ärligt talat, men sen gillar jag lite styvare spön.
    Ingen fisk är chans för fisk.
    https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
    https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

Jag gillar det, kvalitén är väl lite si så där. Annars påminner nya classic mycket om den med bättre kvalitet på allt men dyrare. Classic kör jag själv nu.

Du kan nog uppleva det styvt. Kastar nog 150 g. Kan tipsa om shimano yasei white om du vill ha ett skönt spö till max 120 g. Råkar sälja en för tusen Slänger upp en annons på det.

Kommentera

Har ett sånt spö är tvärnöjd med det
        Kastar bete upp till 120g men mest blir det mellan 60-100g
        Jag trivs väldigt bra med det
        Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
        Flugfiske är en Livs-stil
        2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Trivs bra med mitt också. Visst, man får inte kvalitén likt ett 4000kr spö, men för pengarna är det ett kanonspö. Har kastat allt mellan 20-160g med det utan problem. Kastar långt som attan och mer känsla i drillningar än många påkar på marknaden.

Kommentera

Låter lovande, får ta å dra hem ett sådant. Har redan några spön för 4-6k st, men de känns halv roligt å dra med såna när man snubblar runt, slår i trä, trycker ner i leran och böjer osv. Så detta verkar perfekt till just detta, dessutom gillar jag de långa skaften... fan i mig de skönaste jag känt på, har hans nya black serie likadant? (Alltså längden på bakskaftet) om någon av er råkar sitta på sånt (Har sett att de redan är slutsålt på visa butiker så verkar ju inte helt omöjligt )

Kommentera

Mitt tips är att köpa ett sådant spö begagnat om du ändå ska misshandla det (Jag antar att det är ABU-spöet du syftar på).

Går att få loss för 500 kr. Jag har ett och det verkar stryktåligt och är absolut inte styvt. Lite gammaldags aktion i det - d.v.s. är det inte rappt/snabbt i toppen. Det är klassat upp till 140 gram men 100 gram ligger närmare sanningen.

Jag hade oturen att köpa en tidig "batch" och korken är usel men det var inget shrinktube från Aliexpress inte kunde råda bot på.
              Click image for larger version

Name:	IMG_1623.JPG
Views:	1
Size:	607,3 KB
ID:	1783569

Ett alternativt användningsområde för spöet (p.g.a. aktionen) är torskfiske på det grunda från båt.
              Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2017-02-02, 15:46.
              sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Har ett. Pålitligt, robust allroundspö. Lite trist spö utan den där riktiga känslan tycker jag.

Kommentera

För 1500 spänn får man rätt många andra spö med ex Fuji komponenter.... just saying

Kommentera

Ursprungligen postat av Buster Visa inlägg
                    För 1500 spänn får man rätt många andra spö med ex Fuji komponenter.... just saying
                    Släng upp ett alternativ då Helst ska de ha lika långt bakskaft, de är oftast där de skiter sig för många spön när jag letar efter nya...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 706 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04