Svartzonker Black Series. Vilka spön!! och vilket pris!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svartzonker Black Series. Vilka spön!! och vilket pris!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av finafirren Visa inlägg
    40 gram ok, 50 om man tar det lite försiktigt och sveper iväg...

gör sig bäst mellan 20-30 tycker jag.

har Bass & Perch spinnspöt
    Funkar det för 10-15 eller ska jag söka ett annat spö?
    Darts har ett i typ samma prisklass.

Kommentera

• Svartzonkers spön av den enkla anledningen att jag inte tycker blackseries räcker ända fram
      Har fiskat en del med ett SZ black series nu och kan bara hålla med dig både om SZ black och Daiwa Prorex.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Snajg3l Visa inlägg
        Funkar det för 10-15 eller ska jag söka ett annat spö?
        Darts har ett i typ samma prisklass.
        ska du fiska mycket 10-15 tycker jag du ska söka ett annat spö, ja

Kommentera

• Ursprungligen postat av Bjurström Visa inlägg
          Efter stahre87's svar så lutade jag åt att köpa 8.3" spöt men efter detta så är jag lika kluven som jag var i morse. Om du tycker att 7.2" är för långt för buster, vad är det som gör att du hade valt det över 8.3" spöt om du bara hade fått välja ett? Borde inte 8.3" spöt vara det bättre valet om 7.2" ändå är lite för långt?

Ursäkta om jag är jobbig med alla dessa frågor men jag uppskattar de svaren jag fått hittills... jag lider av stor beslutsångest just nu
          en smaksak. Jag får dock till gången bättre med ett kortare spö och en Buster Jerk. Drillning är en helt annan sak. 7000 ggr skönare med ett längre mjukare spö. En balansgång som sagt. Nu kör jag mer gummin än jerk och då är 7.2 en utmärkt kompromiss. Mitt 6" jerkspö = telefonstolpe är lätt att få till gången med men hemskt att drilla fisk med och rätt trist att kasta är om möjligt ännu kassare på att hantera en Mc Rubber. Så om du tvingar mig att välja så blir det 7.2:an. Fungerar bra för allt. Inte perfekt med som sagt bra
          "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

Kommentera

• Ni som har The Downsize (eller annat spö ur serien för den delen) och har fiskat med det ett tag. Hur tycker ni hållbarheten är?

Kommentera

• Jag har ett Mcrubber & tail (eller omd et nu var tvärtom) och Ett Perch & Bass (eller om det var tvärtom). Gäddpåken har inte direkt behandlats med värdighet så det har en del skav, jag har fått byta en spöring och lite sånt. Men på det stora hela tycker jag att de verkar hålla ihop rätt bra. Jag har dock inte haft dem så jättelänge så det är svårt att uttala sig så väldigt noga.

Kommentera

• Jag har slitit hårt på mina tre spön. Har även ett gäng andra att jämföra med. Faktum är att de spön i hela min arsenal av spön som hållit bäst är just BS från SZ. En toppögla på McRubber spöt. Det är allt som gått sönder och den kan jag inte ens skylla spöt för. Det var mitt fel att ringen sprack. Det enda som hållit lika bra är ett St Croix borrespö. De flesta andra är mer slitna eller har fått fler nya delar monterade. Det som oftast går är givetvis spöringarna. Men även någon rullhållare har gått sönder på andra spön.
                "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

Kommentera

• Införskaffade precis ett Svartzonker black series ''All duty'' 9,1ft och 12oz. Kommer med utvärdering.

Känns lovande. 12oz stämmer mkt väl. Med fast - fast i aktion. Vilket är väldigt trevligt då de flesta är väldigt snabba upp över 10 oz.

Delat i handtaget. Vilket är himla skönt enligt mig. Lite mer skrymmande utan att göra avkall på klingan.

Kommentera

• Ursprungligen postat av F Sjöborg Visa inlägg
                    Införskaffade precis ett Svartzonker black series ''All duty'' 9,1ft och 12oz. Kommer med utvärdering.

Känns lovande. 12oz stämmer mkt väl. Med fast - fast i aktion. Vilket är väldigt trevligt då de flesta är väldigt snabba upp över 10 oz.

Delat i handtaget. Vilket är himla skönt enligt mig. Lite mer skrymmande utan att göra avkall på klingan.
                    Är det Musky spöt som inte finns i Sverige? Mr. Svartzonker lotta ut 2 musky spö på Pikefight finalen

Hmm såg nu att Söders hade Muskie spöt upp till 16 oz
                    Senast ändrad av Classe69; 2017-11-14, 20:50.
                    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                    Flugfiske är en Livs-stil
                    2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

• Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
                      Är det Musky spöt som inte finns i Sverige? Mr. Svartzonker lotta ut 2 musky spö på Pikefight finalen

Hmm såg nu att Söders hade Muskie spöt upp till 16 oz
                      Japp, ett av dom. Claes lottade ut två 16oz(men USA-modellen, lite andra ringar och delat i handtaget) på filmvisningen.

*pssssst* Söders har fått inte några ''allduty'' förmodligen dom enda som kommer finnas i sverige på ett tag(om ens någonsin)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 729 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04