Svartzonker Black Series. Vilka spön!! och vilket pris!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svartzonker Black Series. Vilka spön!! och vilket pris!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Inte utan att jag blir sugen... Är i och för sig tämligen nöjd med mitt MPP -160 gram, men med din beskrivning av skillnaden känns det inte fel att byta (upp sig?). Och med priset på Söders är det klart attraktivt. Så vi får väl se framåt våren. Blir kanske svårt att kränga MPP:t om fler läser det här och får samma tankar som jag
    Skit fiske!
    Gösta

Kommentera

Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
      Inte utan att jag blir sugen... Är i och för sig tämligen nöjd med mitt MPP -160 gram, men med din beskrivning av skillnaden känns det inte fel att byta (upp sig?). Och med priset på Söders är det klart attraktivt. Så vi får väl se framåt våren.../ Gösta
      Böjd att hålla med dig... man blir nyfiken!

Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
      /...Blir kanske svårt att kränga MPP:t om fler läser det här och får samma tankar som jag
      Skit fiske!
      Gösta
      Säg inte det, MMP låter ju lite som ett Svartzonker Signature (se annan tråd) i sin aktion medan Black Series mer lutar åt det mer amerikanskt snabba och styva... de som gillar det ena kanske inte gillar det andra.
      Old school och new school inget är fel, bara smaken som är delad måtro? Måhända det ena drillar snällare å skönare medan det andra twitchar bättre och kastar längre...

Jag har ett Westin Powershad och ett Shimano Select Shad - båda 8'6" (60-180g samt 40-135g) med multirulle och de är ganska olika, lite som ovan månne? Vete tusan vilket jag gillar bäst...dagsform och bete styr...

Ursäkta OT!

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
        Böjd att hålla med dig... man blir nyfiken!
        Säg inte det, MMP låter ju lite som ett Svartzonker Signature (se annan tråd) i sin aktion medan Black Series mer lutar åt det mer amerikanskt snabba och styva... de som gillar det ena kanske inte gillar det andra.
        Old school och new school inget är fel, bara smaken som är delad måtro? Måhända det ena drillar snällare å skönare medan det andra twitchar bättre och kastar längre...

Jag har ett Westin Powershad och ett Shimano Select Shad - båda 8'6" (60-180g samt 40-135g) med multirulle och de är ganska olika, lite som ovan månne? Vete tusan vilket jag gillar bäst...dagsform och bete styr...

Ursäkta OT!
        Ja de är ju lite där de skiter sig när "svenskarna" inte säger vad de är för action elr power i spöna... Låter som de är Fast aktion på svart serierna å "Moderate" på signatur.... Powern är nog MediumHeavy elr Heavy på båda, men de säger ju inte så mö...

Återstår å se, jag beställde ett signatur precis (kom på hur mycke stryk jerkpålen tålde, så hoppas denna är likadan) så om nån *Blinkblink* black series gör lite mer recension så kan jag nog säga mitt om signaturen. Om de fortfarande är aktuellt när sommaren kommer kanske man även kan fota aktionerna om folk fortfarande är fundersamma...
        Senast ändrad av Snöhäst; 2017-02-02, 19:35.
        Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Frågan är hur akrionen på 7,2" är mot 8,3" då kastvikterna är samma på båda dessa.

Kommentera

Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg

4 olika gäddpåkar till bra pris inte illa! Såg 9fots muskie varianten nu kan säker vara något samma med dowsizern kul med annat på marknaden.

/Apan
            Vilken 9fots Muskievariant är det du syftar på? Classic upp till 180g?
            Allt går bra, tills det börjar gå åt helvete

Kommentera

Ursprungligen postat av steffelol Visa inlägg
              Vilken 9fots Muskievariant är det du syftar på? Classic upp till 180g?
              Nope utan Svartzonker Black Series 9'1" 16oz/448g Casting, Muskie

Kommentera

Nope utan Svartzonker Black Series 9'1" 16oz/448g Casting, Muskie
                Sweet! Jag är ute efter ett spö som kastar tungt. Detta ser ju onekligen intressant ut.
                Har du nån koll på om detta spö verkligen är tvådelat som bilden påvisar?
                Allt går bra, tills det börjar gå åt helvete

Kommentera

Ingen koll. Men köpfingret kommer nog twitcha lite när det är släppt...

Kommentera

Ingen koll. Men köpfingret kommer nog twitcha lite när det är släppt...
                    Det är downsizing som gäller i år...

Kommentera

Dem grejerna har jag redan inhandlat nu inför vårfisket (de tre senaste åren om jag tänker efter)... blev ytterligare ett St Croix med tillhörande Shimano rulle för att mildra fiske abstinensen.

Men fler saker att testa till hösten känns inte fel, köper inte alla 2-3 nya gäddutrustningar per år samt alla nya beten?
                      Senast ändrad av Monkey; 2017-02-03, 14:19.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 724 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04