Svartzonker Black Series. Vilka spön!! och vilket pris!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svartzonker Black Series. Vilka spön!! och vilket pris!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
    Om shimano tranx och daiwas nya prorex serier blivit höjd till skyarna så är det inget mot vad mankan g har höjt dessa spön. Måste köpa ett för att se själv nu!
    "The Downsize" är ett grymt spö pallar mer än 90g gör det oxå
    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
    Flugfiske är en Livs-stil
    2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Skall inom kort komma ett 6,11 "light" har jag fått höra av Mr. Svartzonker själv
      Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
      Flugfiske är en Livs-stil
      2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Lite ot men då jag är missnöjd med mitt SZ P&B, undrar om nån kan tipsa om ett skönt haspel spö för regnbåge och annan ädelfisk, som sweet spotten är runt 10-15g 7-8f.

Kommentera

Allt beror ju på vilken styrka å aktion spöna har, de är de som avgör hur spöna känns. Sånt är dock sverige jävligt dåliga på å skriva.
          Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Nu har jag mitt hemma. Parade ihop det med en Calcutta 200-serie. Invigning i helgen.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mankan G Visa inlägg
              Visst tusan kastar man riktigt långt med "the Downsize". Har bara testat med fyra betestyper ännu. Westin Swim och SZ squarenågot samt Ticsaren, mellanmodellen fungerade kalas. De ville aldrig landa utan flög till månen och tillbaka. Hängde på en Wolftail igår där tailen är utbytt till en mycket större. Den flög också långt men var för tungt för spöt. Hela känslan av kontroll i kastet försvann och det kändes som om spöt kollapsade i baksvingen. Men visst fungerade det även om jag mycket hellre tar SZ 150 gr spöt till den framöver. Ska se om jag kan väga kombinationen i morgon. Gissar att den passerar 90gr med råge.
              Vad vägde wolftailen?

Kommentera

Införskaffade mig "the Downsize" för ett par veckor sedan, och jag tycker personligen att spöt är kanon!
                Passar utmärkt att kasta JR modellerna av gäddjiggar, (McPike 18cm, MCrubber JR, Pigshad JR osv) även mindre hårdbeten som Westin swim.

Kan verkligen rekommendera spöt för den som INTE är frälst av alla tunga beten och styva spön, utan nöjer sig med att kasta beten mellan 30-100g!

Kommentera

Ursprungligen postat av hellebjork Visa inlägg
                  Vad vägde wolftailen?
                  Glömt. Återkommer i kväll. Garanterat mer än 90gr. Den väger ju 104gr i original min har fått en mycket större tail
                  "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

Kommentera

Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
                    Om shimano tranx och daiwas nya prorex serier blivit höjd till skyarna så är det inget mot vad mankan g har höjt dessa spön. Måste köpa ett för att se själv nu!
                    Haha. Vilket ansvar.

Jag har dock ytterst svårt att tro att det går att hitta bättre spön sett vad BS kostar. En riktig kräsen användare hittar förmodligen bättre spön men då blir prislappen garanterat också en helt annan. Jag ser det snarare som att SZ ger hela marknaden rejäl käftsmäll. Kan han leverera så här mycket spö för till en sådan låg prislapp så visar det i alla alla fall för mig att många andra tar duktigt betalt för sitt varumärke.

Jag står dock för det jag har skrivit. Skulle inte tveka att rekommendera spöserien ens om de kostade det dubbla. Världsbäst? Inte alls men med den prislappen så får du svårt att hitta något bättre. De kostar ju för tusan ung av ett skitspö kostar på Jula
                    "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

Kommentera

Ursprungligen postat av Mankan G Visa inlägg
                      Glömt. Återkommer i kväll. Garanterat mer än 90gr. Den väger ju 104gr i original min har fått en mycket större tail
                      Ok, då borde det funka fint med Svartzonker tail shallow, väger kring 90gr.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 743 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04