Daiwa Prorex-spön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Prorex-spön

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jag skulle säga att 201d blir lite liten, trots spöts vikt

Kommentera

• Nån som har prorex ags 120g 8fot och kan komma med en lite bättre recention så vore det väldigt uppskattat?

Kommentera

• Finns väl massa redan om du bläddrar genom tråden?

Kommentera

• Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
          Finns väl massa redan om du bläddrar genom tråden?
          Har läst igenom tråden men hitta inte många rader om ags 120g.

Kommentera

• Jag har det men kan inte ge mycket av en recension- har du kollat ur fönstret på sistone?
            Det är ett väldigt lätt spö med sina 160g, x- fast på riktig. Lite svårt att balansera med en 200 rulle. Med en CC 201 hamnar balanspunkten ca. 5cm ovanför rullen. Också en anledning att jag bytte till C201TEDCn. Balanspunkten nu ca.2.5cm ovanför.
            Testade bara kort med några beten i en öppen pöl. Kändes väldigt sensitiv, minsta grundstöd överfördes. Ett grymt gummispö. Kastade riktig bra ihop med både CCn och DCn. Testade mellan 10 och 120g vilket gör spöet mycket versatil i kombination med en rulle som kan kompensera vid de lägsta vikter. Ångra inte att jag valde det istället för ett Illex Resevoir Dog, men time will tell...
            Senast ändrad av Utter; 2018-03-21, 19:47.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Nörre_ Visa inlägg
              Har läst igenom tråden men hitta inte många rader om ags 120g.
              Någon sida bort har jag recencerat ags -120 för multirulle lite snabbt, vad vill du veta?
              Jag äger xr40-80 7.6 för multirulle, det var för kort och kastade inte tillräckligt långt speciellt inte beten under 65gram,
              Jag har haft xr haspel 10-40 samt ags 15-50g 9’ agsen var för överklassat.

Jag har alltid gillat vikten och designen samt drilla fisk på prorex spön

eftersom jag hade varit missnöjd med 3 av spöna köpte jag ags -120 samt xr120
              när jag fick känna på ags -120 blev jag lyrisk detaljerna, rullfästet, lättheten, lyxigt sen
              kastar det som en dröm allt från 30g till 125g har jag kastat, dock aldrig drillat fisk på den då jag köpte den på blackfriday så jag har bara kastat mellan isflaken i strömt svart vatten
              Fiskar i Nedremoälven (och lite varstans runt Örnsköldsvik

Kommentera

• Kan medela att ja va in på böjda spön å kände på ett ags 120g ida,det gick värkligen inte å släppa det.
                Så det fick para sig med en coastal och följa med hem
                Ska bli väldigt kul å provfiska,provkasta på gräsmattan å det vart väldigt imponerande kastlängder.
                En riktig kanon,satans lätt kombo,känns nästan som ett borre spö

Kommentera

• Ursprungligen postat av Nörre_ Visa inlägg
                  Kan medela att ja va in på böjda spön å kände på ett ags 120g ida,det gick värkligen inte å släppa det.
                  Så det fick para sig med en coastal och följa med hem
                  Ska bli väldigt kul å provfiska,provkasta på gräsmattan å det vart väldigt imponerande kastlängder.
                  En riktig kanon,satans lätt kombo,känns nästan som ett borre spö
                  Vilken grym combo du köpte jag kör med tatula 200hd
                  Fiskar i Nedremoälven (och lite varstans runt Örnsköldsvik

Kommentera

• Någon som testat

Prorex PX742MFB Den billiga serien med delat korkhandtag. Ett 2-delat spinnspö på 7'4" med kastvikter 10-30g och som kan berätta hur det kastar (vikter) och är i aktion (hur det böjer sig).

Jag har sökt och börjat läsa tråden men det är jobbigt med 39 sidor....

Kommentera

• Ursprungligen postat av shirunai Visa inlägg
                      Vilken grym combo du köpte jag kör med tatula 200hd
                      Hade faxtist siktet inställt på en tranx lr tatula,tatulan hade inte handlarn inne å tranxen samt min calcutta d kändes stora/tunga på det spöt tyckte ja.
                      Så d fick bli en coastal,får se hur den är,vet typ inget om den rullen,men kändes skön å kasta satan så långt ihop mä ags 120g.
                      Förhoppningsvis får man testa d på riktigt ute på vattnet imöra.
                      Helt galet va fiskesugen man ä!!! haha!!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 716 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04