Daiwa Prorex-spön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Prorex-spön

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Morta Visa inlägg
    .../ Sen som abborrspö skulle jag nästan gått på 7' 7-21gr ihop med en rulle i ca 1500-2000 Daiwa strl. Typ theory 2004! Men det är jag det! Inga problem med 25 grams skallar på 7-21 spöet tror jag!
    Ja, just sånt jag vill veta! XR 8' haspel men vad? 5-25g eller 10-40g om man kastar jiggar runt 15-25g och vill ha en känslig topp?

328 inlägg, snart är vi där! Å jag som pratade om en hype... Sorry!
    Men... 328 inlägg, och ändå så få uttalanden om vissa Prorexspöns egenskaper och klassning... Prorexspekulanter med gädda i åtanke har dock bättre förutsättningar att träffa rätt efter en genomläsning av denna tråd

Kommentera

• söker någon som äger ett ags -180 spinnspö.
      dra ett pm till mig, är ute efter några mått.
      tack.

Kommentera

• Nä, nu skiter jag i Prorex haspel... Ingen har något att specifikt att säga om XR 8' 5-25 eller 10-40g, inte ens Buster har sagt ngt (matnyttigt) och inga fanns att klämma på i de 4 butiker jag besökte... (Buster har väl fullt upp med att leverera nya spön till butikerna, men det hjälper inte nu...)

Har klämt på och läst en del om Perception och dess aktion så nu är det beställt...

Kommentera

• Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
          Nä, nu skiter jag i Prorex haspel... Ingen har något att specifikt att säga om XR 8' 5-25 eller 10-40g, inte ens Buster har sagt ngt (matnyttigt) och inga fanns att klämma på i de 4 butiker jag besökte... (Buster har väl fullt upp med att leverera nya spön till butikerna, men det hjälper inte nu...)

Har klämt på och läst en del om Perception och dess aktion så nu är det beställt...
          Vilken variant blev det?

Kommentera

• Ursprungligen postat av uffe62 Visa inlägg
            Vilken variant blev det?
            Ett Power Jig & Twitch 7'3" 10-30g - hoppas jag! Beställde igår med kampanjpris (för dyrt annars) men fick ett felmeddelande...

Kommentera

• Hur är klassningen på XR 40-80g? Tanken är att i huvudsak användas till beten 60-75 och tyngrebeten till mitt XR 120g.

Kommentera

• Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                Ett Power Jig & Twitch 7'3" 10-30g - hoppas jag! Beställde igår med kampanjpris (för dyrt annars) men fick ett felmeddelande...
                Om du får hem det, skriv gärna en rad om spöt, lurar också på att skaffa ett.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Shifty Visa inlägg
                  Hur är klassningen på XR 40-80g? Tanken är att i huvudsak användas till beten 60-75 och tyngrebeten till mitt XR 120g.
                  Jag tycker man måste kasta 45g+ om draget ska flyga iväg, pigjr 15cm med en viktad ownerbeasthook (ca 30g) kommer inte långt alltså.

Fick hem mitt prorex xr och tatula200hd med jbraid 0.28 och jag är missnöjd över kastlängden, även på wingman downsizer med vikt (55-60g)

edit: kastar längre med abu verdict 9' 80-160g 5601jb och 0.36lina
                  jag hoppades på en kastkanon jag tror spöt skulle behöva vara en fot längre
                  Fiskar i Nedremoälven (och lite varstans runt Örnsköldsvik

Kommentera

• Click image for larger version

Name:	IMG_8831.jpg
Views:	1
Size:	672,6 KB
ID:	1785437
                    Så nu har jag hunnit fiska 2ggr och känt på xr40-80 tycker fortfarande man måste ha beten som väger 55-80gram
                    jag mätade med en wingmandownsizer som vägde 55g med riggning kastar mellan 22-26meter på gräsmattan vilket jag tycker knappt är godkänt, skulle vilja kasta 30-35meter åtminstonde
                    Senast ändrad av shirunai; 2017-08-30, 11:33.
                    Fiskar i Nedremoälven (och lite varstans runt Örnsköldsvik

Kommentera

• Det var trist. Har sneglat på ett 40-80 men jag vill kunna kasta ner mot 25g så det blir väl att leta vidare. Tack för recensionen!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 701 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04