Daiwa Prorex-spön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Prorex-spön

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• stahre87
    replied
    Jag har mycket för pengarna. Rätt rappt, lätt som alla prorex spön, men saknar det där extra som både XR och AGS har. Dock ett svårslaget spö i den prisklassen. Jag har inte fiskat sådär oerhört mycket med det, mer ett reservspö

Lämna en kommentar:

• _Ekman_
    replied
    Nån som har ett Prorex X 762HFB 2 pcs 40-80g som dom kan skriva lite om?

Lämna en kommentar:

• Buster
    replied
    Fel tråd�� du får starta en ny så ska jag redogöra

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    @ inteenaning - jag skulle välja 6,0 före 5,0.

Lämna en kommentar:

• stahre87
    replied
    Vad är skillnaden mellan, exceler 2500/ninja 2500, legalis 2500 som alla ligger ungefär lika i pris, mellan 550-650kr.

Lämna en kommentar:

• Buster
    replied
    Fuego finns lite över allt, den har i stort sett samma specar som dyrare Ballistic men väger ca 20-30gr mer. Dock inget att bry sig om då alla LT rullar (light and tuff) är rejält mycket lättare än prismässigt (i Tyskland) jämförbara konkurrenter. Tro mig du blir mer än nöjd!

Lämna en kommentar:

• inteenaning
    replied
    Tror det blir en sån, dum fråga bara kanske men ser nu att det finns en C3000 och en C3000 HG (High gear) och vad jag kan se har 3000HG 6,0:1 medans C3000 har 5,0:1 men det är väl knappast någon nackdel att välja HG modellen antar jag, kostar dessutom exakt lika

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Ja 1100 hos Ribatex är ju taget!

Lämna en kommentar:

• inteenaning
    replied
    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
    Nä, mest på skoj samt att även om jag själv har ett par shimano så är jag nyfiken på Daiwas nyare rullar, bl a LT konceptet. Har läst här på FS att ”gången” på t ex Stradic Ci4 nuvarande modell FB inte når upp till den förra men det kan vara subjektivt. Däremot saknar Ci4 FB spak för backspärren vilket är en miss i min bok.... Ultegra väger dock lite mer vilket kan vara ett plus på vissa spön.

Luvias är tydligen gjord i Japan och har lite högre utväxling...
    Jo jag har tittat både på Tatulan och Ballistic men det drar ju iväg till ca 3000 respektive 2000+ för dom, visst man kan få en Fuego LT 3000 för 1000 lappen dock.
    Men på något sätt i den prisklassen känns en Ultegra 3000 modell för 1100:- mera värt Shimanon väger dock 20g mer än Daiwan men det ska nog funka utan att jag märker något på det spöt antar jag

Lämna en kommentar:

• stahre87
    replied
    Ursprungligen postat av TeamAbbörrn Visa inlägg
    Riktigt sugen på Daiwa Prorex AGS 772HFB 40-80g. Funkar det med min lexa 300HL tror ni?
    Funkar gör det så klart men en tatula 200 funkar bättre rent viktmässigt. Lexan väger 300g vilket kan bli lite i överkant mot spöt.
    Men funkar gör det

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 736 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S